Aviseringar
Rensa alla

Spring dig smal?


Ämnesstartare

Hej jag har inte ätit godis sen nyår alltså vart godis fri i 26 dagar. Jag äter inte skräpmat längre och ignorerar läsk och sånt. 

Om jag springer 1 timme varje dag i lite mer än vanligt tempo i 2 månader hur mycket kan jag gå ner i vikt då? 
Kommer äta nyttiga saker och skippa vitt bröd o sånt. På helgerna kommer jag springa 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen. 2 månader hur mycket kan jag gå ner i vikt typ? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Det låter inte hälsosamt att träna så pass mycket, du måste vila och sluta tänka på vikten så att du inte blir sjuk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Det låter inte hälsosamt att träna så pass mycket, du måste vila och sluta tänka på vikten så att du inte blir sjuk 

Om jag gör det jag skrev tidigare fast skippar 2 dagar då?


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

Om jag gör det jag skrev tidigare fast skippar 2 dagar då?

Jo men kom ihåg att äta från hela och enligt tallriksmodellen och tillräcklig för att du ska orka i må bra 


   
SvaraCitera

Kom ihåg att sova


   
SvaraCitera

Träning ger resultat i samband med bra mat och vila. 
Glöm inte bort att ta någon ledig dag i veckan då du inte springer alls om du ska springa både morgon och kväll. 
Börja lätt, gör det inte tungt redan från början. Öka gradvis. 
Hur mycket du kan gå ner i vikt är nog person till person. Det är upp till att se själv För just dig. 


   
SvaraCitera

Energi in, energi ut. Håller med ovan att äta enligt tallriksmodellen. Knepet med att sänka ner i vikt är att förstå hur mycket energi (kalorier) du får in i dig, och hur mycket du får ut genom att träna. Därför blir det lite svårt att säga hur mycket du kommer att sänkas i vikt efter 2 månader. 

Notera att inte träna för mycket. Det är bra att träna, fast gör det inte för mycket. Du kommer att skada dig i längden, och du kommer inte nå samma resultat som när du vilar ett par dagar innan nästa träning. Kroppen måste återhämta sig 🙂


   
SvaraCitera

1Thegirl1

Du går ner i vikt på att äta rätt huvudsakligen. Men förbränner du mer kommer du gå ner i vikt snabbare så springa kommer hjälpa 🙂 så kan du la tänka på det. 

Men är ditt mål att gå ner i vikt lägg mycket "vikt"(HAAA) på din kost :p 


   
SvaraCitera

Strunta i vad någon säger. Om du tränar för mycket kommer du märka det själv iom att du inte orkar träna mer och blir tvungen att vila. Jag har tränat 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen 6 dagar i veckan innan och det gick bra, men det beror på ens nivå. Om du redan är vältränad kan du träna ofta, om du är otränad är det bäst att börja långsamt och gradvist öka tills du hittar en nivå som du känner att passar dig.


   
SvaraCitera

Men ska du gå ner i vikt i fett elr muskler?? Elr bara fett?

Ananrs är det bara att springa mycket käka lite så kmr du gå ner i vikt.....

Jag tror du vill gå ner i fett, så det du ska tänka på när du springer är att inte stressa. Du måste få i dig protein med ( så dina muskler inte försvinner) utan musklerna så sänks din förbränning. (Men ej för mycket..
För annars tar kroppen ej upp det och du skadar bara dina njurar.

Så jag tycker du ska lägga 1-2 dagar varje vecka till att styrke träna.
Och sen springa 3 dagar. Detta kan vara effektivare än att springa direkt 5 dagar i veckan.

Med styrke träning kommer din förbränning öka.


   
SvaraCitera

Alltså varför får denna tråd vara kvar? Anmälde för ca 4744 timmar sedan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sandeersan:
Men ska du gå ner i vikt i fett elr muskler?? Elr bara fett?

Ananrs är det bara att springa mycket käka lite så kmr du gå ner i vikt.....

Jag tror du vill gå ner i fett, så det du ska tänka på när du springer är att inte stressa. Du måste få i dig protein med ( så dina muskler inte försvinner) utan musklerna så sänks din förbränning. (Men ej för mycket..
För annars tar kroppen ej upp det och du skadar bara dina njurar.

Så jag tycker du ska lägga 1-2 dagar varje vecka till att styrke träna.
Och sen springa 3 dagar. Detta kan vara effektivare än att springa direkt 5 dagar i veckan.

Med styrke träning kommer din förbränning öka.

Tack så hemskt mycket för ditt svar! Ska börja göra det 🙂


   
SvaraCitera

isola:
Alltså varför får denna tråd vara kvar? Anmälde för ca 4744 timmar sedan. 

För att denna tråden handlar om träning till skillnad från de trådar som låses till följd av att de uppmuntrar till svält och dylikt?  


   
SvaraCitera
reben

S3ON:

För att denna tråden handlar om träning till skillnad från de trådar som låses till följd av att de uppmuntrar till svält och dylikt?  

den handlar inte om att bli hälsosam och träning, den handlar om att gå ner i vikt. 


   
SvaraCitera

Är väl och andra sidan hälsosamt att gå ner i vikt om en är överviktig. (nu vet vi inte om TS är överviktig, men ja)

reben:

den handlar inte om att bli hälsosam och träning, den handlar om att gå ner i vikt. 


   
SvaraCitera