Aviseringar
Rensa alla

Sprukna händer.


Smilen
Ämnesstartare

Har ni också lätt för att få spruckna händer och behöver salva för att laga dem? Jag tänker då att det är sår. Hur gör ni på bästa sätt för att få bort såren? Vad använder du för salva?


   
Citera
L Y S

Menar du nu under vintern eller i allmänhet? Jag brukar få sprickor under vintern om jag går ut utan handskar, eller tar av mig handskarna. Brukar använda fuktgivande handsalva, typ Nivea eller nått liknande.


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Helosan eller idomin om det är rött och narrigt.

Annars gärna någon parfymerad grej, om det bara behövs lite fukt. 


   
SvaraCitera

Jag tänkte faktiskt att svaret från ovan skulle vara lypsyl. En annan maskulin variant är peeling, så du blir av med död hud och salvan kan nå huden och göra den mjukare. 


   
SvaraCitera

Inte ett problem, mina händer är aldrig torra


   
SvaraCitera

Spruckna händer kanske inte är detsamma med torra händer? Här är i vart fall en test av... 

Bäst i Test: Handkräm - 18 produkter i test

Vet att Lantmännen/Granngården hade en "superkräm" som just är mot hudsprickor. Egentligen är den mot sprickor på kospenar men tester och undersökningar har visat att den är bättre än alla andra dyra hudkrämer för människor. Mycket glad


   
SvaraCitera
Nerium

Jag får lätt nariga händer, även under sommaren men speciellt nu i vintertid. Rekommenderar starkt Locobase Repair, galet återfuktande och läker sprickor likt ingen annan. Finns att köp på Apoteket.

Kör endast varje natt när jag skall lägga mig, då jag avskyr kräm och annat kladd på händerna. Trots detta håller de sig hyfsade och då tvättar jag händerna jämt och dessutom i alldeles för varmt vatten, inte heller använder jag handskar utomhus. 


   
SvaraCitera