Aviseringar
Rensa alla

Spydde en gång?


Musicc
Ämnesstartare

Natten till måndagen den här veckan spydde min syster flera gånger. På dagen mådde hon nästan helt bra igen, hon spydde bara lite vatten en gång på morgonen. På onsdagen fick min bror diarré och magknip och spydde bara en gång, sen mådde han bra igen på torsdagen. Igår åkte vi bil till en begravning som tog ca 70 minuter, och på vägen tillbaka från begravningen satt jag och läste i bilen. Kände då hur jag började må illa och tänkte att jag var åksjuk pga. att jag läste. Vi åt middag och min mage kändes fortfarande konstig men bättre. Ungefär vid 12 på natten då jag skulle gå och lägga mig börjar jag skaka och känner att "nu kommer jag spy". Blir helt blek och en halvtimme senare så spyr jag. Spydde ingenting på natten, utan nu mår jag helt okej. Vad är detta? Har ni någonsin varit med om att ni bara spytt en gång? Det kan inte bara vara ett sammanträffande att alla vi tre syskon spyr. Min syster spydde dock flera gånger, men jag och min bror spydde bara en gång och mådde sedan bra. Smittar jag eller kan jag vara lugn? Vet att ingen här är läkare osv. men ni kanske har varit med om samma sak. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Pesten.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

blaserad:
Pesten.

Inga bölder här inte


   
SvaraCitera

Gravid 


   
SvaraCitera

Det kan ha varit en smitta med få (bakterier, virus eller vad det nu är) och som precis var nog för att sätta kroppen i sjukdom men som sedan pga sina låga mängder av "bakterier" togs fort och effektivt hand utav kroppens försvar.


   
SvaraCitera

Musicc:

Inga bölder här inte

finns även lungpest och blodpest. det är viktigt att vara vaksam på och läsa på om pesten.


   
SvaraCitera

Alla påverkas ju ej på samma sätt av samma bacill


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

player one:

finns även lungpest och blodpest. det är viktigt att vara vaksam på och läsa på om pesten.

Varför i hela friden skulle jag ha lung eller blodpest? 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Xuzkie:
Det kan ha varit en smitta med få (bakterier, virus eller vad det nu är) och som precis var nog för att sätta kroppen i sjukdom men som sedan pga sina låga mängder av "bakterier" togs fort och effektivt hand utav kroppens försvar.

Låter ju smart, kan jag fortfarande smitta folk i min omgivning?


   
SvaraCitera

Ja du kan spy en gång och fortfarande kan det vara magsjuka. Ni har antagligen åkt på magsjuka. Så 48h isolering tack 🙂


   
SvaraCitera

Musicc:

Varför i hela friden skulle jag ha lung eller blodpest? 

för att du uppenbarligen inte har böldpest? duh.


   
SvaraCitera

Tror det är magsjuka, det verkar gå just nu.


   
SvaraCitera