Aviseringar
Rensa alla

Spytt bort P-pillret


Ämnesstartare

Hallå hallå kära allvetare![bigsmile]
Alla vet att det var valborg igår? precis som många andra syndiga ungdomar var jag på fest och blev full.
När jag kom hem ifrån festen tog jag mitt P-piller som jag i vanlig ordning brukar göra.
Gick upp en halvtimme senare för att spy upp den- alkohol[party].
Så då fick jag panik för vad händer nu när jag spytt upp P-pillret? blir jag gravid? jag tog därför ett till P-piller, alltså det jag egentligen ska ha tagit idag. Sen gick jag och la mig igen för att sova.
Idag när jag vaknar så läser jag igenom broschyren för mina P-piller. Om man haft kräkningar inom 3-4 timmar efter att tabletten tagits finns det risk för graviditet om man haft samlag de närmaste två dagarna-vilket jag haft med min kille[love]. Och kåt som jag var så låg jag med honom idag med [censur], är skadan skedd så är den tänkte jag då i mitt kåta tillstånd. Men nu i efterhand undrar jag. Är chansen stor för att jag är gravid? borde jag testa mig eller köpa sådan dagen efter P-piller?[confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

tutan95:

Är chansen stor för att jag är gravid?

nja

tutan95:

borde jag testa mig

ja!

tutan95:

köpa sådan dagen efter P-piller?

njaa, vad jag har hört blir man rätt knäpp av att ta sånna när man äter p-piller också. Ett dagen-efter-piller innehåller lika mycket hormoner som en hel karta.

vill du vara helt säker nu bör ni använda kondom i en vecka då det är så lång tid det tar för kroppen att bli skyddad igen efter knas med intagning av piller.
men fortsätt ta dem som vanligt


   
SvaraCitera

nej, risken är inte stor

ja, du borde testa dig senare för säkerhets skull.

p-piller är inte 100% säkert, jag brukar testa mig någon gång emellanåt för att inte missa en bäbis.


   
SvaraCitera

framtidskon:

p-piller är inte 100% säkert, jag brukar testa mig någon gång emellanåt för att inte missa en bäbis.

åh har du hittat ett piller du tål nu? skönt. (har för mig att du skrev att du hade en massa probs med reaktioner osv)

testa dig för att vara på den säkra sidan


   
SvaraCitera

lol.


   
SvaraCitera

isola:

åh har du hittat ett piller du tål nu? skönt. (har för mig att du skrev att du hade en massa probs med reaktioner osv)

nä jag gick tillbaka till mitt gamla, vågade inte fortsätta va p-pillerfri för det var när jag slutade med dom jag fick värsta böldacnen.

har inte fått några konstigheter nu.


   
SvaraCitera

ajdå


   
SvaraCitera

framtidskon:

nä jag gick tillbaka till mitt gamla, vågade inte fortsätta va p-pillerfri för det var när jag slutade med dom jag fick värsta böldacnen.

så du gav upp läskiga acnepillerna?


   
SvaraCitera

isola:

så du gav upp läskiga acnepillerna?

ja men jag hade bara en månad kvar då så dom har gett effekt.

har noll acne nu 😀


   
SvaraCitera

framtidskon:

har noll acne nu 😀

[party][party][party]


   
SvaraCitera

isola:

testa dig för att vara på den säkra sidan

Det behöver inte framkomma i graviditets test ifall man är gravid eller inte (2-3veckor efter framkommer det i tester), i så fall väntar du 2 - 3 veckor innan du testar dig... för att vara på den säkra sidan.


   
SvaraCitera