Aviseringar
Rensa alla

spytt upp p-pillret!


Ämnesstartare

Hej jag har en fråga, jag spydde upp p-pillret på rad 1 (4:e pillret) på kartan sen tog jag direkt efter ett nytt p-piller igen, fast då spydde jag upp det också >< (migrän) sen väntade jag till nästa dag samma tid och tog det som vanligt eftersom jag vågade inte ta något mer piller

sen så står det att man bör använda kondom i 7dagar är det ett måste eller? och hur stor är risken att bli gravid om man inte tar ett p-piller en dag och om man inte använder kondom dem 3 sista dagarna av dem där 7dagarna?? tacksam för svar [smile]


   
Citera

Jag slarvar jäääääääämt med mina p-piller, glömmer ta dem, följer inte den menskartagrej man ska (skjuter upp var och varannan månad typ) osv. Jag har ätit dem i över två år och har än så länge inte blivit gravid iaf. Den dagen den sorgen.


   
SvaraCitera

Så svaret är alltså att det beror på om du orkar vara supernoga, det är klart de skyddar bättre om man följer allting precis som man ska. Men samtidigt tror jag att de ger ett helt okej skydd iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Den dagen den sorgen.

okej, håller med för jag vill fan inte göra abort..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessiiica:

jag vågade inte ta något mer piller

Det är bättre att ta en extra än riskera att kroppen inte hunnit ta in tabletten. Alltså jag är såndär som; tar jag inte en tablett (glömmer) så kan mensvärken komma och dagen efter står jag där med mens [tard] så, det är så inviduellt hur kroppen tar in p-piller och hormonerna.

Sen är frågan, är det värt risken om du kanske blir gravid? Och måste fundera kring abort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Sen är frågan, är det värt risken om du kanske blir gravid? Och måste fundera kring abort?

Nej, det är absolut inte värt risken, men dumt nog tänker man på sånt sen, för då tänkte jag bara det är nog inte så bra att ta en till eftersom jag tagit 2 och spytt upp dem, fast jag hade haft dem i typ 3timmar í magen var innan jag spydde upp dem..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessiiica:

fast jag hade haft dem i typ 3timmar í magen var innan jag spydde upp dem..

Jag har för mig haha (konstigt eg) att pillrerna verkar redan efter 1 timme... [rolleyes] men man kan ha fel men tabletten verka upp till 20-24 timmar, därav tar man en ny tablett så man förlänger hela tiden och man ska vara tydlig på när man tog det och ta det ungefär exakt vid samma tidpunkt.


   
SvaraCitera

en bra anledning att att välja andra preventivmedel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

pillrerna verkar redan efter 1 timme... men man kan ha fel men tabletten verka upp till 20-24 timmar,

det står att om man har spytt upp p-pillret 3-4 timmar innan man tagit dem räknas det som om man inte tagit dem, fast jag tycker att jag borde ha fått i mig lite iaf.. [cute]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera