Aviseringar
Rensa alla

SQL Injection


zent
 zent
Ämnesstartare

Tjenixen.

Drog en titt på er sida då jag sett dessa meddelanden under veckan.
"Database Error"

Ville bara säga till er som driver sidan att det finns tonvis med hål i sidan som jag skulle ha kunnat utnyttjat med en injection, men tur nog är jag ingen sådan person. Ville bara säga det innan fel person noterar det. [smile]


   
Citera
time
 time

Och att maila admins istället för att göra en tråd var ju inte att tänka på. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag jobbar som utvecklare åt Youmeet Technology (vilka Ungdomar.se anlitar för utveckling). Jag är inte ett dugg förvånad över att det finns möjligheter för varesig första eller andra gradens SQL-injektioner, då man ibland känner sig som Indiana Jones när man utforskar alla de mörka vrår som finns i koden. Har du några specifika exempel som du känner till får du gärna maila mig på tommy.brunn@youmeet.se så kan jag försöka få dem fixade.


   
SvaraCitera
Tyrael

zent:

Ville bara säga det innan fel person noterar det.

Kan tänka mig att flera "fel" personer noterat detta i och med att denna tråden skapades.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Datorer och IT


   
SvaraCitera

Åtta:

Har du några specifika exempel som du känner till får du gärna maila mig på tommy.brunn@youmeet.se så kan jag försöka få dem fixade.

Jag skulle ju rekommendera att ni bytte till PDO om ni inte redan använder. PDO tar i princip bort möjligheten till injections.


   
SvaraCitera
Åtta

Buddah:

Jag skulle ju rekommendera att ni bytte till PDO om ni inte redan använder. PDO tar i princip bort möjligheten till injections.

Defintivt. Problemet är att UM knappast har resurser att betala någon (mig) att gå igenom hela kodbasen för att byta ut alla databasanrop. [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Defintivt. Problemet är att UM knappast har resurser att betala någon (mig) att gå igenom hela kodbasen för att byta ut alla databasanrop.

Du får väl jobba idéellt [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Buddah:

Du får väl jobba idéellt

Då slår nog min chef mig. [cute]


   
SvaraCitera