Aviseringar
Rensa alla

ssu har en tidning som heter frihet?


Ämnesstartare

Är det ett skämt eller? Blir illa berörd, hela tidningen är ju full med halvsanningar. [shake]


   
Citera
Ämnesstartare

Var några SSU:are som delade ut sådana och frågade folk om de var vänster i skolan idag.


   
SvaraCitera

Asha:

Är det ett skämt eller?

Själv blir jag illa berörd av folkpartister som påstår sif vara liberala. Det är rätt läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Själv blir jag illa berörd av folkpartister som påstår sif vara liberala. Det är rätt läskigt.

Tur att jag ej är sådan då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Var några SSU:are som delade ut sådana och frågade folk om de var vänster i skolan idag.

Hahaha alltså hela tidningen hittils har varit full av halvsanningar men har inte läst allt än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja varför inte, Sovjet hade ju pravda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera

Hampie:

Själv blir jag illa berörd av folkpartister som påstår sif vara liberala. Det är rätt läskigt.

[love]

Asha:

halvsanningar

jaså?


   
SvaraCitera

hm, ser inte det konstiga i det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Är det ett skämt eller?

Varför skulle SSU ha mindre rätt till begreppet Frihet än ex. MUF eller CUF eller Ung Vänster?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, tidigen är skitrolig som stödjer diktaturer osv.


   
SvaraCitera

stentuff:

Jo, tidigen är skitrolig som stödjer diktaturer osv.

Jasså, vilka?

Spartakus:

Varför skulle SSU ha mindre rätt till begreppet Frihet än ex. MUF eller CUF eller Ung Vänster?

Ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Jasså, vilka?

Gamla öststater, nordkorea osv. Det var ju t.ex KPMLR som lyckades med bedriften att använda statliga bidrag för att dra på resa till Nordkorea, så att de numera blev avsagda bidraget pga odemokratiska föregångsländer, typ. Samma gäller för SSU/Frihet. Finns videos på youtube


   
SvaraCitera

stentuff:

Gamla öststater, nordkorea osv. Det var ju t.ex KPMLR som lyckades med bedriften att använda statliga bidrag för att dra på resa till Nordkorea, så att de numera blev avsagda bidraget pga odemokratiska föregångsländer, typ. Samma gäller för SSU/Frihet. Finns videos på youtube

Du är medveten om att KPML(r) och SSU inte riktigt är samma sak va?


   
SvaraCitera

stentuff:

Gamla öststater, nordkorea osv. Det var ju t.ex KPMLR som lyckades med bedriften att använda statliga bidrag för att dra på resa till Nordkorea, så att de numera blev avsagda bidraget pga odemokratiska föregångsländer, typ. Samma gäller för SSU/Frihet. Finns videos på youtube

Föreningar får bidrag oberoende av sina åsikter. Varför skulle man sluta ge dem dem för att de använder dem för att åka till FRNK? Det om något vore odemokratiskt.


   
SvaraCitera