Aviseringar
Rensa alla

St. Anton på Sportlovet 2011


Ämnesstartare

Jag och mina 4 tjejkompisar (som alla är 16 år gamla) ska åka till St. Anton på sportlovet vecka 7. Jag undrar om det är någon som vet vad åldergränserna för klubbarna och för att köpa alkohol i mataffärerna är i St. Anton? Jag undrar också om det är någon som vet någonting om Hotel Alpenhof? Vilka barer är bäst att besöka om man vill träffa andra ungdomar?

Är väldigt tacksam för svar! [bigsmile][smile]


   
Citera
Ämnesstartare

http://justfuckinggoogleit.com/

med hjälp av min fina vän google fick jag fram detta svar.
Åldersgräns 18, men det brukar inte vara stenhård koll.

Fokus dock på skidor, och inte på öl. Åker du iväg för att festa, åk till Tjeckien, eller sno sprit från farsans förråd. Mycket billigare.

LLEC:

Är väldigt tacksam för svar! [bigsmile] [smile]


   
SvaraCitera

LLEC:

åldergränserna för klubbarna

18år på klubbarna, brukar vara ganska hårt, speciellt när mycket svenskar och danskar är där enligt polare som säsongar i Bad Gastein, känns som att det är ganska likt St Anton.

På afterskin är det däremot oftast riktigt slappt och mer eller mindre vem som helst kan dricka där.

I butik gäller 16 år för att köpa öl,vin etc, 18år för sprit.

Tips är att kolla freeride.se, där finns massor med info om allt som har med skidåkning och skidorter att göra. Kolla forumen och försök hitta nån som säsongar i St Anton, de brukar ha bra koll.


   
SvaraCitera

LLEC:

St. Anton på Sportlovet 2011

Du är medveten om att det är typ ett halvår sedan va?


   
SvaraCitera

Borgeus:

Åker du iväg för att festa, åk till Tjeckien,

+1000

God öl, mycket billigare, chill miljö. Dock inte bra om man är homosexuell kille/heterosexuell tjej och är ute efter sexuella eskapader då de flesta tjeckiska killar jag sett är hiskeligt oattraktiva fysiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Du är medveten om att det är typ ett halvår sedan va?

Sportlovet 2012 menar jag! Hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

God öl, mycket billigare, chill miljö.

Ja, jag älskar tjeckisk öl och att man kan gå in på en pub i Prag, slänga up 20couronas och få en BRA öl.
Det är mindre än 10kr.

KingGurka:

Dock inte bra om man är homosexuell kille/heterosexuell tjej och är ute efter sexuella eskapader då de flesta tjeckiska killar jag sett är hiskeligt oattraktiva fysiskt.

Finns undantag.
Var i Tjeckien när jag var 16 och 17 och spelade innebandy. Var en tjeckisk spelare som fick alla tjejer att drömma.
Sen fanns det en tjej(tror jag har bild någonstans på datorn) som fick alla killar att bli helt galna.


   
SvaraCitera

Borgeus:

Ja, jag älskar tjeckisk öl och att man kan gå in på en pub i Prag, slänga up 20couronas och få en BRA öl.

Gillar inte staropramen eller zlatopramen så mycket, men pilsner urquell och krusoviche är goda. Den lite mörkare krusovichen är typ min favoritöl till mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Gillar inte staropramen eller zlatopramen så mycket, men pilsner urquell och krusoviche är goda. Den lite mörkare krusovichen är typ min favoritöl till mat.

starobrno är en av mina favoriter.
men om vi börjar prata om öl så har vi delirium tremens från belgien! 😀


   
SvaraCitera

KingGurka:

Dock inte bra om man är homosexuell kille/heterosexuell tjej och är ute efter sexuella eskapader då de flesta tjeckiska killar jag sett är hiskeligt oattraktiva fysiskt.

Dem är ju germaner som vi, borde väl se ut som nordtyskar/skandinaver?


   
SvaraCitera

Frippe96:

Dem är ju germaner som vi, borde väl se ut som nordtyskar/skandinaver?

1. Tjecker är västslaver.
2. Hänger nog mer på att deras nationalrätt är friterad ost med pommes frites och tartarsås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Hänger nog mer på att deras nationalrätt är friterad ost med pommes frites och tartarsås.

Friterad ost ska inte underskattas [no-no]
Ganska gott man framför allt blir man löjligt mätt löjligt länge. Bör ligga top fem i mest mättnad för pengarna.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Friterad ost ska inte underskattas [no-no]

Underskattar ej. Det är mycket gott. Allt friterat är gott, typ.


   
SvaraCitera