Aviseringar
Rensa alla

Stå längst fram/se på premiär etc...


Ämnesstartare

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd då den sträcker sig över ett flertal ämnesområden.

Hur som helst:

Hur kommer det sig att folk så jävla ofta måste nämna om de såg en bio på premiärdagen eller att de stod längst fram på en konsert? Vad får de ut av det? Är de bättre människor för att de står där de står? Mer hardcore-fans än de som står säg 30 meter bak? Får de se en bättre film på premiären än den som ser den en vecka efteråt och måste de påpeka att de minsann haft det bättre än den andra personen?

Finns även andra områden det här förekommer.
Typ "ja, jag har läst den, fast på engelska" - JAHA?! Okej, visst kan den vara bättre på sitt originalspråk men oftast är folk jävligt snabba på att nämna att de är så kvlt så att de läser på engelska. OMG OMG OMG.
Finns säkerligen fler exempel, men det här räcker som diskussionsunderlag anser jag.

Snälla ni människor som säger på det här sättet: ge fan i![mad]

Edit: kom på en till sak som är av stor vikt. När det handlar om musik. Det är JÄVLIGT coolt att ha lyssnat på ett band längst. Gärna redan innan de ens blivit signade. Det visar att de är sjukt underground som inte viker sig för massans smak!


   
Citera
Ämnesstartare

first


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretto behaviour, not cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

pretto behaviour, not cool

Precis så jag tänker. Jävla posers


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungefär som att skriva saker på engelska när man kan skriva det på svenska, liksom VARFÖR! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

ungefär som att skriva saker på engelska när man kan skriva det på svenska, liksom VARFÖR! [mad]

Njaee.mjaaa. jo, oftast. Finns vissa uttryck i vissa områden som är väldigt svåra att ersätta med svenska varianter, åtminstone så andra förstår vad man menar med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

kom på en till sak som är av stor vikt. När det handlar om musik. Det är JÄVLIGT coolt att ha lyssnat på ett band längst. Gärna redan innan de ens blivit signade. Det visar att de är sjukt underground som inte viker sig för massans smak!

mm, har lyssnat på beirut sedan 2007, ingen jävel kan säga att jag inte är indie! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Njaee.mjaaa. jo, oftast. Finns vissa uttryck i vissa områden som är väldigt svåra att ersätta med svenska varianter, åtminstone så andra förstår vad man menar med dem.

Stämmer bra, tack nu slapp jag sköta rationaliserandet. D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Stämmer bra, tack nu slapp jag sköta rationaliserandet. D:

Väg att gå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste Twilight redan i åttan innan alla andra började.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Typ "ja, jag har läst den, fast på engelska" - JAHA?! Okej, visst kan den vara bättre på sitt originalspråk men oftast är folk jävligt snabba på att nämna att de är så kvlt så att de läser på engelska. OMG OMG OMG.

Det kan jag väl iofs förstå eftersom det ibland kan vara helt olika böcker beroende på om det är orginalspråk eller ej. Håller dock med om resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmmmm, allt snack om "lyssnade/kollade/läste allalala innan de blev kända"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Det kan jag väl iofs förstå eftersom det ibland kan vara helt olika böcker beroende på om det är orginalspråk eller ej. Håller dock med om resten.

Jo, men det sa jag ju också. Att de skiljer sig är en sak, men folk är väldigt snabba med att säga det - antagligen ofta för att verka lite coolare än de som läser på det oerhört fåniga språket svenska (för det är ju sjukt töntigt med svenska för många, därför är det även totalt omöjligt att en svensk film ska kunna vara bra).

Men upplevelsemässigt är det givet att det är skillnad ändå. Det gäller ju även konserter. Klart att det är skillnad att se den på "moshmark" än att stå långt bort där det är flera meter mellan människorna i publiken. Men det är just det att folk är så jävla noga med att direkt nämna att de gjort si och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

därför är det även totalt omöjligt att en svensk film ska kunna vara bra

Kan ju iofs bero på hur grymt dåliga många filmer som görs på svenska är, kolla på Beck och liknande skräp liksom. [crazy] (nu gäller det ju dock inte bara svenska filmer, de flesta filmer som görs är skit. Men svenska storfilmer är ju det sämsta som finns i filmväg oftast)

Men ja, det är ju klart att folk säger det för att skryta med sina engelskakunskaper och visa sig duktiga när de snackar om böcker.


   
SvaraCitera

Motborgare:

Kan ju iofs bero på hur grymt dåliga många filmer som görs på svenska är, kolla på Beck och liknande skräp liksom. [crazy] (nu gäller det ju dock inte bara svenska filmer, de flesta filmer som görs är skit. Men svenska storfilmer är ju det sämsta som finns i filmväg oftast)

Neeej, beck är ju bra. [surprised] Långt bättre än alla amerikanska, fruktansvärt dåliga kriminalare. Det som skiljer svenska filmer från utländska (oftast USA ja...) är att svenska filmer ger något som kallas för känsla. Det kan man inte påstå att hollywood-action har med alla trista effekter och dåliga storys...


   
SvaraCitera