Aviseringar
Rensa alla

Stackars barn!


Ämnesstartare

Måste bara få skriva av mig lite.
Mina två småsystrar har blivit väldigt kaxiga och hopplösa sen vi flyttade från landet till samhället. De skiter i skolan, umgås med fel folk, röker, dricker och så vidare. Innan låg både två på VG och MVG-nivå i skolan, nu är det mer IG och G.. Min ena syster har väl fortfarande en chans eftersom hon går i sjuan, men inte min andra syster som går i nian.. Tycker det är så jävla tragiskt för jag är själv mycket engagerad i skolan. De förstör ju deras framtid!

Men nu till det viktiga. Min syster som går i nian rymde hemifrån efter att hon och min syster som går i sjuan hade bråkat. Hon drog då hem till sin pojkvän och stannade över natten. Hon hade med sig en killkompis också.
Idag berättade hon att hennes pojkvän (nu före detta pojkvän) hade velat haft sex med henne och hon ville inte. Då hade han fått rycket och sagt fula saker, hotat med kniv, hållit i henne så hårt att hon har stora blåmärken och vad jag hörde från en kompis till min syrra så hade han även stuckit in fingrar i henne.. Sen hade han bränt upp lite av min systers killkompis hår. När jag hörde detta blev jag FÖRBANNAD! Jag skulle bara kunnat åkt ut och slagit till den där skitungen, som endast går i åttan och håller på med sånt redan nu.
Sen när jag fick höra att han skär sig i armarna, har ADHD och bor hos sin pappa som är elak mot honom och inte bryr sig om honom så tänkte jag istället: stackars barn! Han går i åttan och håller på med sånt på grund av att han har haft det och fortfarande har det svårt. Jag menar att ha ett barn med ADHD ska väl vara rätt krävande? Och om man då har en förälder som inte bryr sig om en och ser till att man får rätt medicin så är det väl kanske rätt självklart att han får aggressionsutbrott. Jag tycker så jävla synd om pojken, jag fattar verkligen inte hur föräldrar kan vara så grymma mot sina barn. Hörde att hans pappa inte ens ville ha honom och det får han visst höra varje dag tillsammans med en hel del andra elaka saker.
Tänk att man kan gå från fly förbannad till att tycka så synd om pojken att man gråter.

Så istället för polisanmälning så borde man väl ringa socialen i ett sånt här fall? För barnet borde få ett nytt hem, enligt mig!


   
Citera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera

Det brukar vara på det viset... att flickor har problem då de ännu inte har fått en diagnos tar vanligtvis formen av självskadebeteende, medan pojkarna riktar det utåt.
Sorgligt, men sant, det är många som får sin ADHD-diagnos ställd - medan de sitter i fängelset~


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meningen med att skriva sen dra fort som fan? [tard]
Kan man ju inte lämna spydiga kommentarer [mad]


   
SvaraCitera