Aviseringar
Rensa alla

städa datorn


Ämnesstartare

Hej jag undrar vad jag ska använda när jag ska tvätta rent min dator? Elektronik gillar ju inte vätskor så diska tillsammans med allt porslin är inget alternativ.

Vad ska jag rengöra den med den är en filthy skamfläck i min bostad. Kan jag ta lite ajax på en dammtrasa för att lösa upp fläckarna eller finns det spesiella medel man ska ha? [cute]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ödets ironi:

Hej jag undrar vad jag ska använda när jag ska tvätta rent min dator?

Laptop? Utanpå chassit alltså? Var försiktig så att det inte droppar in vätskor och dylikt i fläkt-hålen..


   
SvaraCitera

Stäng av datorn. Torka med trasa.

Låt stå lite så det torkar ifall det blivit vått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ödets ironi:

Elektronik gillar ju inte vätskor så diska tillsammans med allt porslin är inget alternativ.

HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA


   
SvaraCitera

Ta en fuktig trasa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukade köra med en dammsugare på låg varv med plaststycke. Fungerat klockrent för mig och aldrig nå esd skador [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ödets ironi:

Elektronik gillar ju inte vätskor så diska tillsammans med allt porslin är inget alternativ.

seglivad myt, jag diskar min dator en gång i veckan och den funkar fint [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det en ThinkPad? Isåfall häll bara vatten på den (inkl tangentbordet) tills den är ren. Du behöver inte stänga av om du inte vill [cool][cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Är det en ThinkPad? Isåfall häll bara vatten på den (inkl tangentbordet) tills den är ren. Du behöver inte stänga av om du inte vill [cool][cool][cool]

överväger lite att testa det. x-serien tål rätt jävla mycket.


   
SvaraCitera

Jag tar en dammsugare och stoppar den vid fläkten, då kommer otroligt massa damm ut [wink]

Utanpå så tar jag en fuktig trasa och gör rent tangentbordet och skärmen (jag har en bärbar).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite tryckluft på burk, en trasa och lite fönsterputs så blir datorn som ny [bigsmile]


   
SvaraCitera