Aviseringar
Rensa alla

Ställ diagnos på mej: uppsvälld och ont i magen


Ämnesstartare

Hej allihopa!

Jag har under ca 5 års tid haft problem med att min mage sväller upp som en ballong och gör ont då och då. Jag har egentligen inte tänkt på det så mycket innan eftersom att jag trodde det var normalt, vilket det tydligen inte var :P.

Det enda sättet för att få det att gå över är att lägga mej ner på något och sträcka ut magen.

Det kommer inte regelbundet heller, ibland kan det gå några veckor imellan "anfallen" och ibland har jag ont nästan varje dag.

Någon som känner igen sig eller har någon aning om vad det kan vara?


   
Citera

ratlover:

vad det kan vara?

Måste ju nästan vara något du äter...?
Besök läkare och testa dig. [y]


   
SvaraCitera

Aids.. eller vadå, vad hade du förväntat dig av en diagnos ställd på UM? Mööjligtvis cancer.


   
SvaraCitera

Kronisk magkatarr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Måste ju nästan vara något du äter...?
Besök läkare och testa dig. [y]

Jag har funderat lite på om det kan vara typ laktos eller något, men isåfal borde jag ha ont varje gång jag druckit mjölk tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AIDS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Aids.. eller vadå, vad hade du förväntat dig av en diagnos ställd på UM? Mööjligtvis cancer.

Tack! Då vet jag precis.. suck.. om du inte har något vettigt att säga behöver du faktiskt inte ta dej tid att svara, eller ens läsa..


   
SvaraCitera

Aids som sagt... [cute]


   
SvaraCitera

du kan ju vara laktos elr glutenallergiker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

du kan ju vara laktos elr glutenallergiker?

Borde det inte göra ondare och göra ont varje gång jag ätit något av det isåfall? för det gör jag ju dagligen. 🙂


   
SvaraCitera

ratlover:

Tack! Då vet jag precis.. suck.. om du inte har något vettigt att säga behöver du faktiskt inte ta dej tid att svara, eller ens läsa..

Ja, men UPPENBARLIGEN hade jag något att säga.


   
SvaraCitera

ratlover:

Jag har funderat lite på om det kan vara typ laktos eller något, men isåfal borde jag ha ont varje gång jag druckit mjölk tycker jag.

Kände en som fick typ sådär av något ämne som fanns i bland annat lök och paprika... Fast hon fick värre symptom.
Finns jättemycket konstigt som man kan vara känslig mot.


   
SvaraCitera

orkade inte säga hela men laktos?


   
SvaraCitera

Jag hade samma problem. Min anledning var att jag hade superdålig mat på jobbet. Så jag köpte såna där actimel shots och tog en till frukost varje morgon (jätte viktigt att du äter frukost) Sen är det bra om du motionerar.


   
SvaraCitera

när man går till läkaren, hur kan dem testa dig?


   
SvaraCitera