Aviseringar
Rensa alla

Ställ en fråga till en narcissist


Ämnesstartare

köttfärssås:

ÄR JAG BARA KUK FÖR DIG?[mad]

trodde du gillart [wink]


   
SvaraCitera

Hur rättfärdigar du ditt självförhärligande? Själv ser jag huvudsakligen ned på folk därför att de överlag är korkade, har svårt att lära sig saker, har allvarliga problem att lösa problem, är för lata/korkade för att själva informera sig innan de bildar sig en uppfattning om någonting, saknar förmåga att analysera och argumentera, och trots sina uppenbara tillkortakommanden tror att deras åsikt av någon vansinnig anledning skulle vara någonting värd.

Hur rationaliserar du ditt beteende?


   
SvaraCitera

retstickan:

kommer aldrig låta det att ta över mig. för jag tycker inte ens tankarna ger mig bra känslor.

Varför? Du vet väl redan enligt ditt eget perspektiv att du är överlägsen så då är det ju inget att oroa dig för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

text

känner igen det där. men jag brukar ändå ofta känna mig dummare än folk. jag tycker typ inte att jag är smartare förutom när jag kommit fram till någon psykologisk insikt kring beteenden eller hur man ska behandla känslor eller hur man ska tolka känslor.

då kan jag många gånger känna att jag är smarare än resten och att jag aldrig igen vill träffa resten för dom vill bara få ner mig i deras idiotiska tankesätt.

men för det mesta handlar mina tankar om att jag är "ÖVER" andra människor. alltså ta min avatar tex. hade jag varit KAPTEN i ett nhl-lag vid 21 års ålder (som personen på bilden är) då hade jag varit ett underbarn.

sådant kan jag fantisera om. hur talangfull jag är jämfört med andra människor. hur mycket duktigare o mer sevärd.

men detta ger mig inte så mkt glädje. visst, kul att vara duktig men något stretar emot samtidigt... har hittat nya tankesätt som gör att allt känns bättre, dom är dock inte narcissistiska utan väldigt solidariska o empatiska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Varför? Du vet väl redan enligt ditt eget perspektiv att du är överlägsen så då är det ju inget att oroa dig för?

du får utveckla det där, o jag tycker inte att jag är överlägsen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

du kan inte ha mer fel...

Houkay!

Du vet bäst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur länge brukar du sitta på golvet jättenära en spegel och fantisera att du pratar med dig själv, guppa fram och tillbaks och lyssna på goodbye horses?[blush]

som mest?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är konstig, men jag accepterar det. 🙂


   
SvaraCitera

retstickan:

du får utveckla det där, o jag tycker inte att jag är överlägsen 🙂

Hopp, trodde narcissister gjorde det. Då måste jag vara något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Hopp, trodde narcissister gjorde det. Då måste jag vara något annat.

jo, alltså dom kan göra det.

gav fel länk i start inlägget. men här står det mer utförligt:

sv.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst

en av kriterierna är:

1# Har en grandios självbild (till exempel överdriver framsteg och talanger, förväntar sig att bli betraktad som överlägsen utan lämpliga meriter).

är det den du menar att du har? och kanske också:

3. # Tror att han eller hon är "speciell" och unik och bara kan bli förstådd av, eller bara borde umgås med, andra speciella eller högstatuspersoner (eller -institutioner).

jag har delvis båda. men inte så att jag tycker att jag är bättre än andra.. men drömmer om att komma dit. även om det inte skänker mig så mkt glädje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

trodde du gillart

Vill känna vem som är inom dig och du ska läsa mig som en bok.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah vrf går ja på sånt här _D?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

hahah vrf går ja på sånt här _D?

vadå går på? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

narcissist=attentionwhore?


   
SvaraCitera