Aviseringar
Rensa alla

Stämma ett företag


Imgood
Ämnesstartare

Hej!
Jag brukar köpa linser på nätet från en hemsida yourlenses men det tar alltid två veckor tills linserna är framme och det såt rpå deras hemsida att det tar högst 6 arbetsdagar.
nu vill jag veta.. HAr jag rätt som konsument att stämma det företaget?


   
Citera

Lulz. Lycka till.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

men har man rätt?


   
SvaraCitera

Lulz. Lycka till.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Nej, tror inte du har rätt att stämma dem för det. Eller, du kan möjligtvis ha rätten till det, men sedan hur det går med det är rätt tveksamt, iaf inte till din fördel.

Kontaka dem och förklara hur det ligger till eller alternativt konsumentverket.

Orka börja prata om stämning.


   
SvaraCitera
Åtta

Nej, du har inte rätt att stämma dem. Däremot så har du kanske rätt att få dina pengar tillbaka.


   
SvaraCitera

Du kan typ skicka ett mail och gnälla om att det tagit tid och har du tur så kanske du får lite gratislinser.

Är nog det enda du kan göra, det är ju inte direkt... jordens undergång att det tar extra tid, och inte direkt ovanligt heller, vet ju alla som beställt något via internet eller postorder öht.


   
SvaraCitera

..eller så byter du sida att beställa ifrån.


   
SvaraCitera

Be om en formell ursäkt + gratis linser och hota med Sverker. Fungerar det så fungerar det.


   
SvaraCitera

Apropå vad?


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Du kan typ skicka ett mail och gnälla om att det tagit tid och har du tur så kanske du får lite gratislinser.


   
SvaraCitera

I sverige stämmer man inte.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera