Aviseringar
Rensa alla

Ständiga finnar och allmänt kass hy...


fridgefreezer:

Men känns lite trist att behöva söka upp läkare p.g.a det här...Jag har ju inte direkt så "stora problem" även om det är det för mig

Vad är det för poäng med fri sjukvård om man inte använder sig av den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Vad är det för poäng med fri sjukvård om man inte använder sig av den?

You got a point there mister!
Men kanske inte är fri sjukvård nu när jag fyllt 20? [n]


   
SvaraCitera

fridgefreezer:

You got a point there mister!
Men kanske inte är fri sjukvård nu när jag fyllt 20?

Tror de kommer vilja att du provar något receptfritt innan de hjälper, speciellt om det inte är så mycket finnar. Håller med Andre om att prova basiron. Det är risk att huden torkar ut men du verkar ju sköta dig med andra typer av hudkrämer för att återfukta huden. Om du ändå blir torr kan jag rekommendera acos ansiktstvätt för torr hud som finns på apoteket.

Har du ätit mer fet mat på sistone? Detta kan påverka mycket, choklad till exempel.


   
SvaraCitera

fridgefreezer:

Men kanske inte är fri sjukvård nu när jag fyllt 20?

tror det kostar typ 100 kr


   
SvaraCitera

beror lite på vilket landsting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Tror de kommer vilja att du provar något receptfritt innan de hjälper, speciellt om det inte är så mycket finnar. Håller med Andre om att prova basiron. Det är risk att huden torkar ut men du verkar ju sköta dig med andra typer av hudkrämer för att återfukta huden. Om du ändå blir torr kan jag rekommendera acos ansiktstvätt för torr hud som finns på apoteket.

Har du ätit mer fet mat på sistone? Detta kan påverka mycket, choklad till exempel.

Tack Tennsoldaten! Ska ner på apoteket nu och höra vad dom säger om Basiron [smile]
Sen till nästa fråga, nej jag har samma matvanor nu som tidigare och äter väldigt lite chips/godis och skräpmat..


   
SvaraCitera

det är en fucking myt att choklad ger finnar för helvete...... socker kan påverka huden på ett negativt sätt, ja. men inte choklad i sig.


   
SvaraCitera

ehd igen:

det är en fucking myt att choklad ger finnar för helvete...... socker kan påverka huden på ett negativt sätt, ja. men inte choklad i sig.

Fast choklad innehåller även mjölk vilket i vissa fall kan påverka huden negativt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har nu införskaffat mig Basiron, både den vanliga Basiron AC och även Basiron AC Wash.. Kan man kombinera dessa två?
Och om jag blir torr och vill använda en fuktkräm, när ska jag då applicera denna? Kan man ha den utanpå basiron gelen efter att den torkat in? [confused]


   
SvaraCitera

ehd igen:

det är en fucking myt att choklad ger finnar för helvete...... socker kan påverka huden på ett negativt sätt, ja. men inte choklad i sig.

Tennsoldaten:

Fast choklad innehåller även mjölk vilket i vissa fall kan påverka huden negativt.

http://www.skintherapyletter.com/2010/15.3/1.html

Acne vulgaris has anecdotally been attributed to diet by individuals affected by this skin condition. In a 2009 systematic literature review of 21 observational studies and 6 clinical trials, the association between acne and diet was evaluated. Observational studies, including 2 large controlled prospective trials, reported that cow’s milk intake increased acne prevalence and severity. Furthermore, prospective studies, including randomized controlled trials, demonstrated a positive association between a high-glycemic-load diet, hormonal mediators, and acne risk. Based on these findings, there exists convincing data supporting the role of dairy products and high-glycemic-index foods in influencing hormonal and inflammatory factors, which can increase acne prevalence and severity. Studies have been inconclusive regarding the association between acne and other foods.


   
SvaraCitera

fridgefreezer:

Kan man kombinera dessa två?
Och om jag blir torr och vill använda en fuktkräm, när ska jag då applicera denna? Kan man ha den utanpå basiron gelen efter att den torkat in? [confused]

Ja. Efter att du tvättat dig och innan du drar på basironkrämen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja. Efter att du tvättat dig och innan du drar på basironkrämen.

Hängde inte riktigt med där isola.. Ska jag alltså ha på fuktkräm innan basironen? [tard]


   
SvaraCitera

fridgefreezer:

isola.. Ska jag alltså ha på fuktkräm innan basironen? [tard]

Ja-a. Alltså efter tvättbasironen och innan basironkrämen.


   
SvaraCitera

Isola kan allt minsann. [cute]


   
SvaraCitera

[cool]


   
SvaraCitera