Aviseringar
Rensa alla

stänga av wifit


Ämnesstartare

hejsan hoppsan. jag är en tjej på 16 år, fyller 17 detta år, och jag vill höra er åsikt om en sak. min bonuspappa som har bott med mig i princip halva mitt liv har börjat göra så att mitt wifi stängs av på kvällen varje dag. 10 på vardagar och nån timme senare på helgen. 
Jag är osäker på om detta är något han kommit överens med mamma om, skulle tro att det är så. 
Självklart så tycker jag att det blir jävligt jobbigt när jag t.ex inte kan kolla på film eller snacka med mina kompisar osvosv, samt att det bara känns skumt att göra så mot sitt barn när jag ändå är vuxen om lite mer än ett år. 
Jag fattar ju att dom inte vill att jag ska sitta uppe hela natten och hålla på med det, men samtidigt blir det som att nån form av ”frihet” tas ifrån mig. 
Vill även tillägga att jag sköter mig relativt bra i skolan, tränar och hjälper till mycket hemma så tror inte att det är som ett straff eller nå sånt.
Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Låter löjligt ursäkt men du är en tonåring inte ett barn tycker de är fel av honom hade aldrig acceptera de plus hade frågat mamma i de fallet om hon va med på de 


   
SvaraCitera

Ganska skönt att styra internet själv då man står för router själv men måste va 18 då 


   
SvaraCitera

Låter jobbigt. Du kanske kan fråga varför de stänger av nätverket över huvud taget? Det verkar väldigt skumt och omotiverat. Innan vi fick fiber så var vårt nät väldigt segt och det var mycket bråk när alla (främst min syster och jag) använde nätet samtidigt, vi fick ha planerade "internettider" men ibland så fick pappa nog och då fick ingen använda nätet alls.


   
SvaraCitera
L Y S

Hej, jag tycker att du borde prata med dem först, det kanske var ett misstag eller så kan du kanske förhandla om det. Sen vet jag inte riktigt vad det är för poäng att sitta uppe på natten och surfa, då stör man bara sömnrutinen. Bättre då att sova på den tiden.


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Mina föräldrar gjorde det någon gång mot ett äldre syskon när de bråkade. Men då var åldern ca 11. 

Fråga din mamma och bonuspappa?


   
SvaraCitera