Aviseringar
Rensa alla

STALKING!!!!!


Ämnesstartare

Tja! har nu blivit stalkad i 8 månader det började när jag blev tillsammans med min älskling det började att han snackade med min tjej om skare att han hade bjudit henne på massa krov och sånt där och nu ska hon betala tillbax han följde efter oss till slut gick jag till han och sa att han skulle dar åt helvete han skulle ge fan i mig och min tjej han gjorde det i 3 dagar sen började han igne han stalkar mig hela tiden och min tjej han gör det varje dag det som gör att jag skriver det här just idag och inte tog upp det tidigare är för att idag när jag hade pussat min tjej och skulle gå till bussen så sparkar han till mig tur att man har lång jacka och humör byxor så det skyddade mig mellanbenen så jag flyger på han har chans att slå han i huvudet men jag gör den Kombination av ett judo grep och lyckas få till ett arm lås sen frågar jag han ska du ge dig eller ska jag vissa hur man slåss din jävla idiot jag det enda jag hinner och göra är det där sen kommer det en kille från min judo som gick där förut han tar ett jujutsi grepp på mig och jag släpper stalkern på direkten går därifrån läraren undarar vad som hade hänt jag berättar det mesta och säger att han har bråkat med helt fel person till läraren han åker ju samma buss som mig så när jag kliver på bussen säger han att han ska hämnas nu är frågan vad ska jag göra?


   
Citera

Använd . , styckesindelning m.m tack

Oavsett det: polisanmäl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är att jag tror inte att en allmänna skulle gå igenom dessutom orkar jag inte vänta 2 månader innan polisen gör något. Vill ha det klart nu på direkten är tröt på detta. Funderar lite på att gå in i han klass rum imorgon ta en stol sätta mig bredvid honom fråga om det var något han ville igår efter som han slog till mig. [smile]

förlåt har dyslexia och har ofta problem med sånt.


   
SvaraCitera

volva340:

Funderar lite på att gå in i han klass rum imorgon ta en stol sätta mig bredvid honom fråga om det var något han ville igår efter som han slog till mig. [smile]

Exakt hur skulle detta hjälpa tänker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Exakt hur skulle detta hjälpa tänker du?

ja menar att man kanske skulle kunna skrämma honom vet inte om det hjälper mot stalkers tyvärr 🙁


   
SvaraCitera

volva340:

ja menar att man kanske skulle kunna skrämma honom vet inte om det hjälper mot stalkers tyvärr 🙁

Polisanmäl hellre än att du råkar ut för något värre själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men vill ju ha stopp på det nu 🙁


   
SvaraCitera

Men S3ON, är du i farten igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Men S3ON, är du i farten igen.

😕


   
SvaraCitera

nubbie:

Men S3ON, är du i farten igen.

Han är mycket smidigare. [no-no] Syns inte, hörs inte. Ninja-style.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja vad kan jag göra en att bara polisanmäla kom med förslag tack!!


   
SvaraCitera

volva340:

ja vad kan jag göra en att bara polisanmäla kom med förslag tack!!

Börja med hot om polisanmälan. Gör det tydligt för honom att du varnar honom max typ 3 ggr. Säg att det här är första varningen, sen nästa gång säg att det här är andra varningen. Sen sista gången säger du att det är sista varningen, och sen gång nr 4 går du och polisanmäler. Då är ditt samvete rent eftersom du har gett honom 3 chanser.

Det kan fungera i avskräckande syfte som skrämmer honom från att fortsätta. Kanske funkar, kanske inte. En polisanmälan borde stoppa honom. Om inte, då gör du en till polisanmälan. Och sen en till. Efter ett tag kommer han dömas för ofredande och det tror jag inte att han vill råka ut för.

Kan du tänka dig att prova den här taktiken?


   
SvaraCitera
time
 time

"Tja! Jag har blivit stalkad i 8 månader.

Det började när jag blev tillsammans med min älskling, han snackade med min tjej om saker, att han hade bjudit henne på massa korv och sånt där, och nu skulle hon betala tillbaka.

Han följde efter oss och till slut gick jag till honom och sa att han skulle dra åt helvete och att han skulle ge fan i mig och min tjej. Han gjorde det i 3 dagar, sen började han igen. Han stalkar mig och min tjej varje dag.

Det som gör att jag skriver det här just idag och inte tidigare är för att idag när jag hade pussat min tjej och skulle gå till bussen så sparkar han till mig, tur att man har lång jacka och humörbyxor(?!?!?) så det skyddade mig mellan benen...

Jag flyger på honom och har chans att slå honom i huvudet men jag gör en kombination av judogrepp och lyckas få till ett armlås, sen frågar jag honom: "Ska du ge dig eller ska jag visa hur man slåss, din jävla idiot?"

Det enda jag hinner göra är det där, sen kommer det en kille från min judo, han tar ett jujutsugrepp på mig och jag släpper stalkern på direkten och går därifrån.

Läraren undrade vad som hade hänt, jag berättade det mesta och säger att han har bråkat med helt fel person. Han åker ju samma buss som mig så när jag kliver på bussen säger han att han ska hämnas.

Nu är frågan, vad ska jag göra?"

Förlåt, kände att jag behövde skriva om ditt inlägg så det blev begripligt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

så det blev begripligt

Är det illa om jag inte förstod allt ändå? [confused]


   
SvaraCitera

absentthinking:

Är det illa om jag inte förstod allt ändå?

Nej, du är inte ensam om att inte förstå.


   
SvaraCitera