Aviseringar
Rensa alla

Stalkupplevelser!!!


Ämnesstartare

Hej här kommer min första tråd. Blink 
Det handlar om "Stalk" upplevelser. Rodnar

Jag och min nya kompis var med om en otrolig barnslig grej för några veckor sen. Jag har följt ett rockband från Göteborg sen jag började gymnasiet, är ofta inne på deras instagram, bläddrar bland deras följare för att hitta mer bilder och ser vad de gör på vardagen. Läser också deras bloggar och andra hemsidor. Så här kan jag hålla på i flera timmar. Min kompis känner inte till detta band men för några veckor sen lärde hon känna en punkare som var medlem i ett band och hans band hade vart på turné i Amsterdam. Samtidigt hade hon spanat in bandet som jag följer på instagram och sett att de också vart i Amsterdam vid samma tillfälle. Gissa hur vilda fantasier vi fick om det var en av de killarna som jag gillade hon hade lärt känna. Det dröjde veckor innan hon skulle träffa honom igen så vi var väldigt otåliga och längtade efter ett svar. (Ingen av oss är van att umgås med killar förresten) Tyvärr var det inte han, fast är ändå lite avundsjuk på att hon lärt känna en kille som har min drömstil. Hehe.
Sedan började vi fundera över om stalka är bra eller dåligt. Själv tycker jag att det låter negativt och var väldigt sen med att upptäcka det ordet. Jag vet ju inte hur det känns att vara "kär" och följer dessa personer mest för att jag gillar deras stil och önskar att jag var ett i deras gäng. Inte efter ett förhållande även om det hänt att jag drömt om det. Den bästa upplevelsen jag har var när jag satt på tåget in till Centralen en gång och såg en av bandmedlemmarnas bästa kompis. Jag stod precis bakom honom och kunde inte sluta le, självklart vet dessa killar inte vem jag är fast vi har gått förbi varann i skolan. Jag följde honom en bit efter tåget och där stod bandet som jag följer och väntade på honom. Alla i gruppen sken som solen fast de var helt mörkt klädda. Kontraster Hjärta Emo kallar de sig själva, en del vill inte bli kallade emo så jag är försiktig och använda det.
Skulle jag inte ha ett ärende just då hade jag säkert följt efter de så långt jag vågat i smyg som de gör i mina animeserier. Innan jag fick reda på detta rockband har jag följt andra från bilddagboken och även haft turen att se en glimt av dessa personer irl. Jag har också ett starkt minne så behöver inte skriva ner några av deras användarnamn.
Vet inte om detta är något som lockar er att läsa men ni får gärna dela med er vad ni har gått med om och vad ni tycker om ordet stalka. Ha det bäst /SkeletonGirl.


   
Citera

Så länge man inte på något sätt kränker, förstör/saboterar, skrämmer eller på något sätt går över gränsen så är det väl "okej" att stalka. Fast personligen så använder jag ordet stalka/stalker/stalking när det är associerat med något dåligt/omoraliskt. Är man tillräckligt intresserad av någon så är det klart att man ofta kollar upp individen. På olika gränser/djup. Men det tar alltid stopp någonstans, så det är lite av en magkänsla eller extra tanke för att lista ut när stopp är stopp.

Gå inte så långt att du börjar förlora kontrollen för då är det nog förmodligen dags att sluta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samma här, kände inte för att skriva ordet "pedofil" för det dyker upp i mitt huvud när jag läser ordet stalka haha.  Brukar vara ganska medveten även om jag beter mig barnsligt emellanåt eller är allvarligt sjuk så vet jag precis vad som händer och hur jag tänker. Händer det som du säger att man börjar förlora kontrollen vilket har hänt mig efter en operation då jag inte var mig själv, så tar jag ett uppehåll från mobilen eller sluta träffa vänner ett tag. 🙂


   
SvaraCitera

Call of Chernobyl är det bästa S.T.A.L.K.A.R. moddet, försök inte äns säga emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SnugglePantsRequiem:
Call of Chernobyl är det bästa S.T.A.L.K.A.R. moddet, försök inte äns säga emot.

Svårt och säga emot eftersom jag inte vet vad det är. Men sökte på det på Google och handlingen lät ganska najs faktiskt. Lät lite lockande :p 


   
SvaraCitera