Aviseringar
Rensa alla

Stargate SG-1=bästa science fiction serien någonsin


Ämnesstartare

Såg det första avsnittet för några månader sen och kan nu inte slita mig från serien[bigsmile]. Alla ni som ser eller har set Stargate SG-1 eller Stargate Atlantis skriv och berätta vad det ni tycker om Stargate serien. skulle vara kul att höra lite olika synpunkter[crazy]

images.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

the guy:

skriv och berätta vad det ni tycker om Stargate serien

verkar töntig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var är tealc?


   
SvaraCitera

Stargate SG-1 har jag väl typ inte sett något av, dock följer jag Stargate Atlantis, vilket i mitt tycke är en väldigt bra serie.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritinkin:

dock följer jag Stargate Atlantis, vilket i mitt tycke är en väldigt bra serie.

helt rätt, det är en väldigt bra serie[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kamisol:

Var är tealc?

Här är jag.

Ritinkin:

Stargate SG-1 har jag väl typ inte sett något av, dock följer jag Stargate Atlantis, vilket i mitt tycke är en väldigt bra serie.

Stargate SG1 är mycket bättre,

jag följer sg1 men jag är itne så förtjust i atlantis, har ite gett det en större chans men dom avsnitt jag sett var inte så bra, dom saknar ju mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem båda är väldigt bra.
Har sett 9.5 säsonger av SG-1 och snart 2,5 av atlantis (lär se klart den ikväll)

Men det bli litet tjatit efter man sett 9 säsonger av SG-1 utan något annat emellan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du råkar inte veta var man kan köpa alla säsonger av Stargate SG-1.
har varit runt i några filmbutiker men har inte lyckats hitta dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orkar inte ladda ner alla säsonger, skulle ta en evighet om jag gjorde det


   
SvaraCitera

the guy:

skriv och berätta vad det ni tycker om Stargate serien

Se filmen också! Annars håller jag med Manner: båda serierna är väldigt bra.

the guy:

Du råkar inte veta var man kan köpa alla säsonger av Stargate SG-1.

Science Fiction Bokhandeln. Finns både i Stockholm och Göteborg, eller på internet: http://www.sfbok.se (vet faktist inte om de skickar hem men...)

Annars finns det ju alltid Amazon och liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargate Atlantis tycker jag inte är så seriös om man säger, men jag har inte sett stargate SG-1 så mycket i och för sig, ibland kan dom vara FÖR seriösa, man vill ju att det ska hända saker liksom, men annars är den jättebra[smile] Måste kolla när den går nu igen, har inte sett den på ett tag så jag har glömt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the guy:

Du råkar inte veta var man kan köpa alla säsonger av Stargate SG-1.
har varit runt i några filmbutiker men har inte lyckats hitta dem.

Finns inte i någon svensk/europeisk utgåva vavitt jag vet. Du får kolla efter en amerikansk/australiensk utgåva.

Jag kollade på SG-1 när den började visas på TV3 för mååååånga år sedan. Då såg jag kanske de första två säsongerna. Efter det har jags ett ett par köpkassetter från USA som jag kom över och nu iochmed sexans upplivande av serien har jag sett ungefär till säsong fyra. För ett par år sedan kom jag i kontakt med en annan wikinörd som diggade SG och vi snackade lite om serien så jag vet i stort och mycket vad som kommer hända. Dock tycker jags serien är ganska rolig. Jag rullar runt på golvet och gråter blod åt alla felaktigheter, bristen på konsekvens, historiska missar och liknande. Jag har alltid svårt för sci-fi som inte klarar att granskas av nördar, men SG har dock sjysst underhållningsvärde och fungerar ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tealc:

Stargate SG1 är mycket bättre,

Word!
Jag såg på serien när den sändes sent på kvällen för ett tag sen, jag fastnade efter några avsnitt och började lära mig en hel del om universumet 😛
Men att fixa resten av serien nu när det slutat sändas på min tid tror jag inte att jag orkar, det finns bättre serier att spendera pengar/bandbredd på än denna, även om Stargate är jävligr bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abarai:

Men att fixa resten av serien nu när det slutat sändas på min tid tror jag inte att jag orkar, det finns bättre serier att spendera pengar/bandbredd på än denna, även om Stargate är jävligr bra.

Du kan ju kolla på tvn?

det går kl 18:00 och på morgonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abarai:

Men att fixa resten av serien nu när det slutat sändas på min tid tror jag inte att jag orkar

Wake up call: Videoapparaten uppfanns för trettio år sedan. SPELA IN DET.


   
SvaraCitera