Aviseringar
Rensa alla

Starka drömmar då känslan sitter kvar


Ämnesstartare

Hade en helt sjuk dröm i natt. Jag hånglade upp en supersnygg tjej hemma hos föräldrarna. Det är inte det som är det konstiga, utan att jag verkligen minns känslan. Det har förstås inte förekommit något hångel alls, men jag kan fortfarande känna i hela kroppen exakt hur det kändes!

Har någon annan haft en så sjukt starkt dröm att till och med kroppen blir lurad att det hänt på riktigt? Det känns verkligen som att det har hänt, men jag vet att det var en dröm. Galet vad drömmar kan vara starka.


   
Citera
Ämnesstartare

Jo har upplevt liknande fast med ångest och skuldkänslor, det var nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. När jag har mardrömmar brukar jag vakna och chippa efter andan och få andningssvårigheter, ibland gråta pga drömmen.

Gillar det massor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev lite kär en gång. Jag minns rummet, att hon satt med ryggen mot mig och hennes långa bruna hår.
Jobbigt att vakna sen. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har haft såna drömmar med. tycker det är jobbit när man vacknar och man är så sjukt säker på att saken har hänt men det har inte hänt nånting alls


   
SvaraCitera

Har gått stora delar av dagar och inte förstått att jag drömde saker [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh! Jag kommer typ ihåg en känsla, men den är inte så stark. Synd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93:

tycker det är jobbit när man vacknar och man är så sjukt säker på att saken har hänt men det har inte hänt nånting alls

Helt klart, och det går så fort! Från dröm till uppvaknande kan det vara två sekunder, och man är medveten om tiden också. Det är något i hjärnan... något stadie mellan dröm och uppvaknande. För precis när man vaknar upp så glömmer man hela drömmen bara sådär, förutom i enskilda undantagsfall. Man glömmer liksom på en eller två sekunder.

Drömmar är fascinerande tycker jag. Den här drömmen jag hade var att vi låg i sängen och verkligen kramade om varandra jättehårt, kan fortfarande känna det i armarna. Det är som virtual reality! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Helt klart, och det går så fort! Från dröm till uppvaknande

Mmm det har jag märckt. villket gör att dem som är med mig kan fundera på vad det är jag igentligen pratar om efter som det har aldrig har hänt.

oskar_det:

Drömmar är fascinerande

jag tycker också att det är fascinerande med drömmar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många gånger.
Var övertygad om att farfar var död en hel dag. Inte så att jag gick omkring och mådde dåligt, för i drömmen hade jag accepterat det, jag bara trodde att så var fallet.
Sen när pappa sa något om att vi skulle besöka farmor och farfar så kom jag på mig själv.
Liknande har skett med andra personer.

Har även vaknat helt förstörd och gråtande för att min låtsassyster (som inte finns) hade dött.

Varit förälskad i några dagar pga dröm.

osvosvosv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Gillar det massor.

Jag också. Makes you feel alive, ey? ;););):P:P:PPPP [blush]


   
SvaraCitera

har ja väl alltid.. jag drömmer inte så djupt när jag drömmer så allt lever fortfarande kvar när jag vaknar [rolleyes][blush]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varje natt :c


   
SvaraCitera

Jag har alltid kvar känslan en tid efter att jag drömt. Drömde i natt någonting relaterat till Ancient Domains of Mystery (asbraigt roguelikespel), det var obehagligt. Minns dock ej vad jag drömde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Jag också. Makes you feel alive, ey? ;););):P:P:PPPP

Om att vara "alive" är att nästan dö, så visst. [crazy]


   
SvaraCitera