Aviseringar
Rensa alla

Starka framtidsdrömmar - Ingen att satsa med


Ämnesstartare

Hejsan,

Fyllde nitton år den sjuttonde maj och tog studenten i början av juni. Har sedan dess haft en stark vilja att starta eget, eller satsa seriöst i något, med någon. Problemet är att jag inte känner någon med samma vilja och lust. Alla mina vänner festar och tar dagarna som dom kommer, lirar Xbox och mest bara chillar.

Själv är jag en person som hela tiden kommer på idéer och projekt. Jag vill lyckas och jag vill tjäna pengar. Alltså, helt tvärt emot mina vänner.

Så min fråga är, hur hittar man personer i samma ålder med samma intresse nu för tiden? Jag är dålig på att ta kontakt och jag bor i ett litet samhälle:/

Hur hittar man dom?


   
Citera
Åtta

Beror ju på vad det är du är intresserad av att syssla med, samt vilka kompetenser du har. Om du har områdeskunskaper inom det som er verksamhet skulle syssla med så kan du ju t.ex. behöva någon med kunskaper inom ekonomi och/eller marknadsföring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det sämsta man kan göra är ju att göra sig beroende av en person.


   
SvaraCitera

Swenson:

Hur hittar man dom?

Jag kan hjälpa dig med ett par länkar.

startaeget.se
verksamt.se
nyforetagarcentrum.com
almi.se
​Stöd vid start av näringsverksamhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte starta själv?

Annars rekommenderas intresseföreningar inom området. Gamla klasskamrater?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Swenson:

Fyllde nitton år den sjuttonde maj och tog studenten i början av juni.

jag med jag med jag med [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag med jag med jag med

fyller du med den sjuttonde maj? [surprised][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ifall du pyr av entreprenörsanda kan du väl gå med i ett borgerligt ungdomsförbund eller någon filial knuten till SAF/SN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Swenson:

fyller du med den sjuttonde maj?

allt det stämde


   
SvaraCitera

Vad är det för typ av starta eget?
Ska du bara starta något eller är det inom ett visst område?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar förresten!

kosjka:

ifall du pyr av entreprenörsanda kan du väl gå med i ett borgerligt ungdomsförbund eller någon filial knuten till SAF/SN.

Låter intressant, tack för tipset.

FreeWay89:

Vad är det för typ av starta eget?
Ska du bara starta något eller är det inom ett visst område?

Är ganska duktig på IT/Data, så en internetaffär, elr köpa in prylar från utlandet och sälja i sverige. Jag vet faktist inte, men jag har tagit kontakt med en person som också är intresserad så det fixar nog sig allt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

allt det stämde

Schysst, visst är det en underbar månad:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför leta efter personer i samma ålder som du? tror du gör det onödigt svårt för dig själv.


   
SvaraCitera

Swenson:

elr köpa in prylar från utlandet och sälja i sverige.

Det gjorde morsan. Hon köpte in något slagsbakverk som inte fanns i Sverige från USA. Sjukt goda kom jag ihåg att dom var. Vet inte vad som hände dock eftersom jag var så liten när hon höll på med det.

Grejen är väl att du måste bryta ner det.

Du kommer ju först kolla vad det är du ska sälja och till vem.
Ska det vara prylar som typ coolstuff.se eller mat eller ja du fattar.

Sedan ska du ju veta vem du ska sälja till.
Säljer du vidare till andra butiker eller ska du ha en egen internetbutik? Då kommer du behöva ett lager och lagerarbetare osv.

Och sen då kostnader för att driva skiten osv osv.


   
SvaraCitera