Aviseringar
Rensa alla

starka smärtstillande


Ämnesstartare

jag käkar en medicin som man inte ska blanda med starka smärtstillande, nu är jag sjuk som 1 russin och undrar om jag käkar typ 6 alvedon per dag och 3 ipren, anses det som starka smärtstillande eller?? för 1 alvedon 500 mg anses inte som starka smärtstillande men tänkte när man tar massor

får jag stå ut utan smärtstillande?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

vad är det för medicin? På fass/bipackssedeln borde det stå vilka smärtstillande det är du inte får ta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

vad är det för medicin? På fass/bipackssedeln borde det stå vilka smärtstillande det är du inte får ta.

oxascand, står bara "starka smärtstillande"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förmodligen är det inte receptfritt som åsyftas, men kolla i (förskrivar)fass om det står något mer specificerat om saken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

oxascand

Då syftas det på starka (som i opiater), inte alvedon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Förmodligen är det inte receptfritt som åsyftas, men kolla i (förskrivar)fass om det står något mer specificerat om saken

nej jag tänkte inte det heller, men att käka massor av 500/400 mg alvedon/ipren kanske inte är bra

står inget mer specificerat, dumhuvuderna har bara skrivit starka smärtstillande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

oxascand, står bara "starka smärtstillande"

Aha. Jamen det är lugnt, de syftar på opiatsmärtstillande.
Ät dina alvedon i lugn o ro!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Då syftas det på starka (som i opiater), inte alvedon

framtidstron är död:

Aha. Jamen det är lugnt, de syftar på opiatsmärtstillande.
Ät dina alvedon i lugn o ro!

okej tack[love]


   
SvaraCitera

Sjuk som ett russin, hur illa är det? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Sjuk som ett russin, hur illa är det? [surprised]

pretty bad[crazy] mina halsmandlar känns som tennisbolalr iaf


   
SvaraCitera

Lounge fact:

mina halsmandlar känns som tennisbolalr iaf

Ah. [sad] Är det halsfluss eller nåt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Ah. [sad] Är det halsfluss eller nåt?

näää, har jämt problem med halsmandlarna så nu är de i halvt kvävningsstadie bara..

tror bara vanlig feber är på g


   
SvaraCitera

Lounge fact:

har jämt problem med halsmandlarna så nu är de i halvt kvävningsstadie bara..

Det låter sådär! Går det inte typ ta bort dem eller nåt om man har återkommande problem?

(Nu är jag verkligen ute på djupt vatten, har ingen större koll på vad jag pratar om.)

Hoppas det blir bra snart då så det inte förstör det du har pågång veckan. Typiskt att det ska komma nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det låter sådär! Går det inte typ ta bort dem eller nåt om man har återkommande problem?

jooo.. det går! men jag har bara knäppa halsmandlar, vet inte om det är värt än. hade virus i halsen i somras och sedan dess har de inte gått ner till normal storlek. vilket gör att bakterier fastnar där och har sig.. och att säkert de är extra jobbiga när jag har feber. men ska nog överväga det, slipper jag snarka mer också [party]

El Guaje:

Hoppas det blir bra snart då så det inte förstör det du har pågång veckan. Typiskt att det ska komma nu.

äh så länge det inte är typ influensa så är det över snart[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

anses det som starka smärtstillande eller??

nä tror de menar typ morfin och tramadol maybe


   
SvaraCitera