Aviseringar
Rensa alla

Starta en högerinriktad ungdomsrörelse?


Ämnesstartare

Venfort:

Erkänn namnet kommer från Darth Chratis?

Icke, dock så är det ett lustigt sammanträffande.

dazed:

Det låter ganska så förjävligt det där, tror dock dom vanliga partierna kommer att föra Sverige i den där riktningen som du beskriver ändå sakta men säkert, även utan ditt förtjusande lilla förbund.

ChratiskaUnionen:

skolfrågor

ChratiskaUnionen:

familjefrågor.

ChratiskaUnionen:

höjda straff i allmänhet

ChratiskaUnionen:

förbud av cigaretter och alkohol

Tror inte något riksparti inför något av dessa, faktiskt.

Venfort:

Jag gjorde det, och jag vill ha mina fem minuter tillbaka.

Om du fortförande inte skulle ha sett det så

ChratiskaUnionen:

Men detta hoppas jag ska stå på Wikipedia/NE någongång i framtiden.


   
SvaraCitera

ChratiskaUnionen:

Icke, dock så är det ett lustigt sammanträffande.

Oerhört lustigt. Så varifrån kommer namnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Så varifrån kommer namnet?

Har faktiskt ingen aning.
Det var något jag kom på för länge sedan och som jag ganska nyligen lade en liten "engelsk ton" till det.

Chratiska blev det då, kändes ganska passande att lägga Unionen efter det, på engelska blir det då Chranian Union.


   
SvaraCitera

ChratiskaUnionen:

Har faktiskt ingen aning.
Det var något jag kom på för länge sedan och som jag ganska nyligen lade en liten "engelsk ton" till det.

Chratiska blev det då, kändes ganska passande att lägga Unionen efter det, på engelska blir det då Chranian Union.

Fair enough.


   
SvaraCitera

ChratiskaUnionen:

Tror ni att en sådan rörelse skulle ha någon chans att påverka svensk politik över huvudtaget och skulle det vara attraktivt för ungdomar att stödja? Finns det något som kan förbättras med ovanstående och finns det något som skulle dramtiskt försämra rörelsens chans att få medlemmar? Vad tycker ni?

Jag misstänker att vi redan har tillräckligt med partier som redan har många av dessas åsikter. Ytterligare ett parti känns i mina ögon ganska meningslöst. Vad är syftet? Att partiet ska få några procent i ett riksdagsval??

ChratiskaUnionen:

De vill även se att förbud av cigaretter och alkohol, då rörelsen menar att det är skadligt för folkhälsan. Samtidigt vill de att barn ska få ett mycket större inflytande i skolorna men också i hemmet.

Idén är god men i så fall är det bättre att (nd)/((sd) plockar upp dessa frågor för att bli ytterligare starka i Sverige.


   
SvaraCitera

Kontrarevolutionära krafter i görningen? Hur mycket känner du till och varför?


   
SvaraCitera

ChratiskaUnionen:

Tror inte något riksparti inför något av dessa, faktiskt.

Höjda straff och cigg iaf, det tror jag. I stort sett så förs samhället in alltmer i högerfilen, detta har pågått konstant i typ 20 år, oavsett om det har varit en röd eller blå marionettregering.


   
SvaraCitera

ChratiskaUnionen:

Tror ni att en sådan rörelse skulle ha någon chans att påverka svensk politik över huvudtaget och skulle det vara attraktivt för ungdomar att stödja?

Skulle du ha frågat mig en tid innan valet skulle jag ha svarat: "inte en chans". Idag ser jag det inte som en omöjlighet.


   
SvaraCitera

MissAnox:

Idag ser jag det inte som en omöjlighet.

Vänta lite nu. Vad tror du att höjda straff och införande av dödsstraff skulle innebära för Sverige?


   
SvaraCitera

ChratiskaUnionen:

Chratiska Unionen

Försöker föreställa mig "ungdomar" som skulle kunna tänka sig det där.

Att få ihop 10-15 pers är nog en skaplig prestation... i en storstad som Stockholm då... eller möjligtvis någon mindre håla där inget händer och kontakten med omvärlden är så minimal att några hinner svälja idéen...

En kombination av ungdomar som sympatiserar med HÖGERN, som inte tycker att ALKOHOL och CIGARETTER (snus med eller?), som är för DÖDSSTRAFF... i bästa fall prickar man in någon som står för 2 av 3. Och lyckas man hitta någon som stämmer in på alla tre, är det antagligen någon som är alldeles fär präktig för att förknippas med något sånt där.

Det enda som verkar troligt är väl att någon är för längre fängelsestraff.

Blir inga riktiga brat-fester med alkoholfri champagne eller chokladcigaretter för den delen... [smile]

För övrigt hade det ju inte skadat att inte skriva om det som något som redan finns och är "känt" med något. Det lät mest tardigt... (även om, jag vet, du hoppas det ska stå på Wikipedia om ett tag...)

Ska ni kuta runt på stan, vifta med plånböckerna (alternativt kreditkorten, kontanter är ju sååå 90-tal) och skrika "VI VILL HA DÖDSSTRAFF!" när tillfälle ges, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChratiskaUnionen:

Rörelsen har dock blivit mest känd för deras högljudda krav på återinförandet av dödsstraffet

ChratiskaUnionen:

De vill även se att förbud av cigaretter och alkohol, då rörelsen menar att det är skadligt för folkhälsan.

Bara jag som tycker detta är otroligt komiskt?

Rödingajäveln:

bild

[love]


   
SvaraCitera

Venfort:

ad tror du att höjda straff och införande av dödsstraff skulle innebära för Sverige?

Mer våld i samhället.


   
SvaraCitera

MissAnox:

Mer våld i samhället.

Så varför skulle du kunna tänka dig att gå med i en rörelse som förespråkar det? [crazy]


   
SvaraCitera

Tobbish:

"VI VILL HA DÖDSSTRAFF!

Det enda som hade varit roligare är om de hade fått det. [badgrin]


   
SvaraCitera

Venfort:

Så varför skulle du kunna tänka dig att gå med i en rörelse som förespråkar det? [crazy]

Det skrev hon ju inte. [crazy] Hon är röding juuuu.


   
SvaraCitera