Aviseringar
Rensa alla

Starta företag!


Ämnesstartare

Hej!

Funderar på att starta ett företag. Affärsiden är helt enkelt att sälja photoshop design till främst mindre youtubers i form av thumbnails (bilden man ser innan man trycker på en video) banners och profilbilder. Detta har jag under ett år cirka redan gjort med twitter som försäljningskanal och har gått med en god del vinst. Undrar dock om ni tror att detta är något som skulle fungera om man försökte expandera det hela till ett företag. Och om ni har några nya ideer? Känns lite tunt med endast design till youtubers. Nya ideer behöver inte ha med design att göra heller utan kan vara andra saker relaterade till internet,spel och annat

Tacksam för svar!


   
Citera

Låter bra som start. Vad sägs om att även erbjuda videoredigering? Jag tror att många Youtubers ogillar den delen och skulle gärna slippa den. 


   
SvaraCitera

Design kan ju säljas till många, titta kanske på ägare av små firmor, restauranger, bilhandlare osv osv.


   
SvaraCitera

Konkurrens är alltid bra. 

Sommarx2000: Undrar dock om ni tror att detta är något som skulle fungera om man försökte expandera det hela till ett företag. Och om ni har några nya ideer?

Du uppmanar alltså ungdomar om att dela med sig av sina bra idéer till dig så att du kan tjäna pengar på dem. Osmakligt värre. Använd ditt eget huvud för fan!


   
SvaraCitera

A: Du uppmanar alltså ungdomar om att dela med sig av sina bra idéer till dig så att du kan tjäna pengar på dem. Osmakligt värre. Tänk själv för fan!

Du har kanske missat att hela detta forum handlar om att hjälpa varandra med tips och idéer. Vissa kan man direkt tjäna pengar på, andra är mer indirekta. 


   
SvaraCitera

Snacka.org: Du har kanske missat att hela detta forum handlar om att hjälpa varandra med tips och idéer.

För all del, då vill jag att du talar om för mig var din mamma bor så att jag kan överraska henne med en flaska rött och rosbukett.   


   
SvaraCitera

A:

För all del, då vill jag att du talar om för mig var din mamma bor så att jag kan överraska henne med en flaska rött och rosbukett.   

Skeptisk


   
SvaraCitera

A: För all del, då vill jag att du talar om för mig var din mamma bor så att jag kan överraska henne med en flaska rött och rosbukett.

Min mamma dricker inte alkohol, så tyvärr inget för dig. 


   
SvaraCitera

Snacka.org:

Min mamma dricker inte alkohol, så tyvärr inget för dig. 

I beg to differ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar verkligen inte så att jag ska springa runt och tjäna pengar på andras saker! Men jag presenterar en idé jag har och då kanske det dyker upp något mer jag kan göra hos någon annan och då är jag tacksam om personen delar med sig och man kan diskutera vilket är bra då det kan skapa nya ideer även hos sig själv!  Tvingar ingen att dela med sig försöker bara få klarhet i hurvida stark affärsiden är och vad som kan utvecklas... Vet inte vilka erfarenheter du har men en fullständig affärside är aldrig framtagen helt på egen hand. 

Bara för att tillägga också. Jag är själv 16 år och är ingen vuxen som sitter och försöker tjäna pengar på andras ideer!

A:
Konkurrens är alltid bra. 

Du uppmanar alltså ungdomar om att dela med sig av sina bra idéer till dig så att du kan tjäna pengar på dem. Osmakligt värre. Använd ditt eget huvud för fan!


   
SvaraCitera

Sommarx2000:
Menar verkligen inte så att jag ska springa runt och tjäna pengar på andras saker! Men jag presenterar en idé jag har och då kanske det dyker upp något mer jag kan göra hos någon annan och då är jag tacksam om personen delar med sig och man kan diskutera vilket är bra då det kan skapa nya ideer även hos sig själv!  Tvingar ingen att dela med sig försöker bara få klarhet i hurvida stark affärsiden är och vad som kan utvecklas... Vet inte vilka erfarenheter du har men en fullständig affärside är aldrig framtagen helt på egen hand. 

Bara för att tillägga också. Jag är själv 16 år och är ingen vuxen som sitter och försöker tjäna pengar på andras ideer!

Ta dem inte så seriöst, de lallar runt bara.


   
SvaraCitera

Snacka.org:
Låter bra som start. Vad sägs om att även erbjuda videoredigering? Jag tror att många Youtubers ogillar den delen och skulle gärna slippa den. 

då kan ja tycka att om man ä en bra Youtuber som drar in hyfsat feta pengar (har ingen aning om sånt len vet att de går göra rätt feta pengar på att sitta med en kamera o prata) tycker en youtuber kan stå ut med de faktiskt om dom nu tjänar bra


   
SvaraCitera

handendärnissen: då kan ja tycka att om man ä en bra Youtuber som drar in hyfsat feta pengar (har ingen aning om sånt len vet att de går göra rätt feta pengar på att sitta med en kamera o prata) tycker en youtuber kan stå ut med de faktiskt om dom nu tjänar bra

Det är inte så marknaden fungerar.


   
SvaraCitera

handendärnissen: en bra Youtuber som drar in hyfsat feta pengar

De tjänar inte så bra längre som de gjorde förr av annonser ensamt. 


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det är inte så marknaden fungerar.

ja vet som sagt inget för ja bryr mig inte om de o kollar inte på Youtubers så mkt utom när ja ska se nåt tips i ett spel typ.


   
SvaraCitera