Aviseringar
Rensa alla

Starta hemsida


Ämnesstartare

Jag vill gärna starta en hemsida, men har ingen aning om hur man gör! [confused]

Någon som kan hjälpa mig? All hjälp mottages tacksamt!


   
Citera
Ämnesstartare

Beror väl på vad fan du vill att det ska vara för hemsida, att göra en från scratch kräver lite jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

registrerar ett domännamn och bygger en hemsida eller hyr någon som gör det åt dig


   
SvaraCitera

Lär dig HTML
Lär dig CSS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår också att det krävs lite jobb med en hemsida, förväntade mig inte att det skulle gå på ett par minuter heller >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

registrerar ett domännamn och bygger en hemsida eller hyr någon som gör det åt dig

Smart [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Lär dig CSS

Vad är CSS? [confused]


   
SvaraCitera

Blue Sound:

Vad är CSS?

Cascading Style Sheets (CSS, på svenska stilmall) är ett språk som beskriver presentationsstilen för ett strukturerat dokument som till exempel typsnitt, textstorlek och färg.

Källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blue Sound:

Jag förstår också att det krävs lite jobb med en hemsida, förväntade mig inte att det skulle gå på ett par minuter heller >.<

Jag tog för givet att om du nu ville göra helhjärtat försök så hade du åtminstone tagit dig tiden att googla skiten.


   
SvaraCitera

Blue Sound:

Jag vill gärna starta en hemsida, men har ingen aning om hur man gör!

Någon som kan hjälpa mig? All hjälp mottages tacksamt!

Om du vill göra en "lite enklare" hemsida så vet jag att det finns färdiga gratis mallar som du kan gå efter. Kommer dock inte på vad de heter just nu, men sök på Google [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Cascading Style Sheets (CSS, på svenska stilmall) är ett språk som beskriver presentationsstilen för ett strukturerat dokument som till exempel typsnitt, textstorlek och färg.

Tack [bigsmile]

Dan_the_ironman:

Jag tog för givet att om du nu ville göra helhjärtat försök så hade du åtminstone tagit dig tiden att googla skiten.

Jag har gjort det, men jag är så oteknisk att jag inte förstår och hoppades på att någon kunde förklara det enkelt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

Om du vill göra en "lite enklare" hemsida så vet jag att det finns färdiga gratis mallar som du kan gå efter. Kommer dock inte på vad de heter just nu, men sök på Google

Tack så jättemycket! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blue Sound:

Jag har gjort det, men jag är så oteknisk att jag inte förstår och hoppades på att någon kunde förklara det enkelt...

Då är det nog lika bra att ge upp....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Då är det nog lika bra att ge upp....

Jag har fått lite hjälp på vägen! Tack för hjälpen, guys.

Har ni tips så är ni fortfarande välkomna och höra av er [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blue Sound:

Jag har gjort det, men jag är så oteknisk att jag inte förstår och hoppades på att någon kunde förklara det enkelt...

tror ej att du ska försöka starta en hemsida

vad är det för slags hemsida du vill göra?


   
SvaraCitera