Aviseringar
Rensa alla

Starta konversationer / skriva först


Ämnesstartare

Jag och min tjej har snart varit tillsammans i två månader nu, men hur jag än gör så är det alltid jag som föreslår vad vi ska göra, när vi ska göra något. Det är även alltid jag som skriver första smset. Sammanfattningsvis kan man säga att jag gör ALLT?

Ska man tyda det här som att hon inte känner något intresse för mig eller är tjejer bara såhär?


   
Citera

polkagrisn:

eller är tjejer bara såhär?

Tjejer är individer, går inte att säga att "tjejer gör...", för det kommer aldrig att stämma in på alla flickor [no-no]

Och prata med henne, skapa ej tråd på um, vi vet ej varför hon beter sig som hon gör.


   
SvaraCitera

polkagrisn:

Ska man tyda det här som att hon inte känner något intresse för mig eller är tjejer bara såhär?

Tjejer och tjejer, det är väl hon som är så bara.


   
SvaraCitera

polkagrisn:

Ska man tyda det här som att hon inte känner något intresse för mig eller är tjejer bara såhär?

Tjejer är trögfattade människor som inte kan läsa tankar. Precis som killar.
[sad]

Skicka på. Slösa pengar. Bara du får någon slags respons så är väl det bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och prata med henne, skapa ej tråd på um, vi vet ej varför hon beter sig som hon gör.

Tips på hur man ska starta den konversationen då? "Hej, varför skriver du aldrig till mig?" känns inte så populärt..


   
SvaraCitera

polkagrisn:

Hej, varför skriver du aldrig till mig?"

Älskar du verkligen mig?.. Jag menar, du skriver aldrig sms till mig.. [n]


   
SvaraCitera

Vet hur det är. Har själv jättesvårt för att ta tag i sådana här grejer eftersom jag känner mig löjlig.
Men stör det dig så är det bästa alltid att fråga din partner.
Säg att du tolkar hennes bristande engagemang som att hon inte bryr sig så mycket om dig, och att det sårar (om det är så du känner alltså).
Försök komma fram till vart ni har varandra. Vad känner hon egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns som inte tar en sån här konversation över SMS, får dra iväg ytterligare ett "ska vi hitta på något imorgon" SMS så vi kan prata om det här då.. 🙂


   
SvaraCitera

hon kanske har börjat tänka att hon inte behöver ta kontakt eftersom hon vet att du gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hon kanske har börjat tänka att hon inte behöver ta kontakt eftersom hon vet att du gör det

Så... jag borde vänta ut henne? Någon slags "vem-lägger-sig-först" tävling?


   
SvaraCitera

polkagrisn:

Så... jag borde vänta ut henne? Någon slags "vem-lägger-sig-först" tävling?

nej det borde du inte, du borde prata med henne. sa bara att det kan vara så


   
SvaraCitera

Nintendo:

Tjejer är individer

Neh nu försöker du allt dra mig vid näsan!


   
SvaraCitera