Aviseringar
Rensa alla

STARTA NYTT PARTI


SLCD
 SLCD

linuseriks:

NÅGON SOM ÄR SUGEN PÅ ATT HÄNGA PÅ?

Image


   
SvaraCitera

tycker det känns ganska exakt som typ folkpartiet. förutom dedär med samhall och systembolaget kanske.

Image


   
SvaraCitera

Nä, låter efterblivet.


   
SvaraCitera

lol

linuseriks:

* Avskaffande av alkoholmonopol och sänkt åldersgräns till 18 år.

Gillar att det är din huvudfråga för hela partiet, du vet att MUF redan finns va?

linuseriks:

* Sänkta skatter och sänkta momser

Hur ska det finansieras? Vad ska du skära ner på? Sämre sjukvård? Dyrare kollektivtrafik?

Sen undrar jag hur du tänkt lösa viktiga frågor som t.ex. ungdomsarbetslösheten? Ska alla ungdomar bli antingen militärer eller driva privata systembolag?


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Ska alla ungdomar bli antingen militärer eller driva privata systembolag?

[love]


   
SvaraCitera

linuseriks:

Partiets huvudfrågor ska vara:

Usch så vidriga frågor i samtliga punkter..

Denna sajt har överskott på personer åt vänster tur nog. [smile]


   
SvaraCitera

det här var ju ganska kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

lolGillar att det är din huvudfråga för hela partiet, du vet att MUF redan finns va?Hur ska det finansieras? Vad ska du skära ner på? Sämre sjukvård? Dyrare kollektivtrafik? Sen undrar jag hur du tänkt lösa viktiga frågor som t.ex. ungdomsarbetslösheten? Ska alla ungdomar bli antingen militärer eller driva privata systembolag?

Ungdomsarbetslösheten löses genom avskaffande av LAS och slopas arbetsgivaravgif för alla under 26 år. Om fler arbetar finns där utrymme till att sänka skatterna och det betalar sig själv då i längden. Genom sänkta skatter kommer också fler företag att vilja etablera sig i Sverige = fler jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

du vet att MUF redan finns va?

Självklart, men visste du att MUF inte är ett politiskt parti utan bara en organisation/förening inom Moderaterna?


   
SvaraCitera

linuseriks:

Ungdomsarbetslösheten löses genom avskaffande av LAS och slopas arbetsgivaravgif för alla under 26 år. Om fler arbetar finns där utrymme till att sänka skatterna och det betalar sig själv då i längden.

Lol


   
SvaraCitera

linuseriks:

Självklart, men visste du att MUF inte är ett politiskt parti utan bara en organisation/förening inom Moderaterna?

ett så kallat partipolitiskt ungdomsförbund.


   
SvaraCitera

LAS är redan avskaffat på många ställen tyvärr. Min fd kompis fick ett jättebra jobb utan utbildning alls pga det. Lilla Isola kom dock försent så inget lasande på mig. Men fuck that, ville ändå inte jobba där mer än jag skulle pga det var så snobbigt jämfört med mina älskade "sämre" delar av Sthlms utkanter. Där var det familjärt och fint. Jag tror att jag skulle trivas i en typisk blattefamilj jag. Om mamman var typ läkare och chef. Fast nej. [sad]


   
SvaraCitera

linuseriks:

* Högre straff för brottslingar

linuseriks:

* Sänkta skatter och sänkta momser

linuseriks:

* Satsning på försvaret

[rolleyes]

Nintendos BFF:

tycker det känns ganska exakt som typ folkpartiet. förutom dedär med samhall och systembolaget kanske.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

isola:

Jag tror att jag skulle trivas i en typisk blattefamilj jag.

"blattefamilj"....? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

[confused]


   
SvaraCitera