Aviseringar
Rensa alla

STC


Ämnesstartare

Jag gymmar på STC och har ett ungdomskort (10-17 år) för 299kr/månaden + start- och medlemsavgiften. Men vad händer när jag fyller 18 år? Kommer kortet automatiskt att stängas av eller?

Har försökt att kontakta dem (3 ggr nu) genom att skicka iväg ett mail, de skriver dock bara "vi försöker svara på ditt ärende så fort som möjligt". Har sedan runt första veckan i december frågat om detta, utan resultat. Finns heller knappt någon i expeditionen på mitt lokala STC gym. De är endast där ett fåtal gånger på söndagar klockan 06:00-09:00. Men jag kan inte vakna så tidigt efter att ha pluggat hela veckan. 

Är det något snille som kan svara på min fråga? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

En ren gissning men brukar nog vara så att du helt enkelt går över till den dyrare prisplanen för vuxna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomatmacka:
En ren gissning men brukar nog vara så att du helt enkelt går över till den dyrare prisplanen för vuxna.

Finns även kort för studenter för samma pris. Då kanske det går över till det medlemskapet? Men det är ju dessutom samma pris


   
SvaraCitera
time
 time

Malonexd:

Finns även kort för studenter för samma pris. Då kanske det går över till det medlemskapet? Men det är ju dessutom samma pris

Det kommer det nog inte göra om du inte går dit och bevisar att du är student, är du inte det så kommer du inte gå in på det abonnemanget. Läs ditt medlemsavtal och se vad som gäller. 


   
SvaraCitera

Det enda jag vet helt säkert är att ditt kort/abonnemang Inte kommer att avslutas om du inte själv gör något eget beslut. Dom vill ha dina pengar, vare sig om du går dit och gymmar eller ej Så gör som time skrev och kolla upp medlemsavtalet. Där står allt det saftiga du behöver veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det kommer det nog inte göra om du inte går dit och bevisar att du är student, är du inte det så kommer du inte gå in på det abonnemanget. Läs ditt medlemsavtal och se vad som gäller. 

Okej, men är man student om man går på gymnasiet? Och hur får men ett bevis??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomatmacka:
Det enda jag vet helt säkert är att ditt kort/abonnemang Inte kommer att avslutas om du inte själv gör något eget beslut. Dom vill ha dina pengar, vare sig om du går dit och gymmar eller ej Så gör som time skrev och kolla upp medlemsavtalet. Där står allt det saftiga du behöver veta.

Okej tack


   
SvaraCitera
time
 time

Malonexd:

Okej, men är man student om man går på gymnasiet? Och hur får men ett bevis??

Nej, du är student på universitetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Nej, du är student på universitetet.

Vad är jag på gymnasiet i så fall?


   
SvaraCitera
time
 time

Malonexd:

Vad är jag på gymnasiet i så fall?

Elev? Galen Du har ju inte tagit studenten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Elev? Galen Du har ju inte tagit studenten. 

Damn, that sucks


   
SvaraCitera

Nja det stämmer inte riktigt det Time säger. Visst man blir kallad student när man tagit studenten, men i det här sammanhanget spelar det ingen roll.

Alla på gymnasiet får ett så kallat mecenatkort. Gäller även om man studerar på högskolan eller liknande. (OM det inte blivit ändrat sen jag gick i skolan)

Mecenatkortet är det du får visa upp för att intyga att du kan ta del av studentrabatterna.

Läste lite på STCs hemsida och för att få ta del av studentpriset så krävs det något av följande "Mecenatkort, Studentkortet, CSN eller student/intagningsbevis". Så har du ett sånt kort är det bara köra på det! 🙂


   
SvaraCitera

jsvensson:
Nja det stämmer inte riktigt det Time säger. Visst man blir kallad student när man tagit studenten, men i det här sammanhanget spelar det ingen roll.

Alla på gymnasiet får ett så kallat mecenatkort. Gäller även om man studerar på högskolan eller liknande. (OM det inte blivit ändrat sen jag gick i skolan)

Mecenatkortet är det du får visa upp för att intyga att du kan ta del av studentrabatterna.

Läste lite på STCs hemsida och för att få ta del av studentpriset så krävs det något av följande "Mecenatkort, Studentkortet, CSN eller student/intagningsbevis". Så har du ett sånt kort är det bara köra på det! 🙂

Nu när du skriver det så tror jag att jag hade ett halvår billigare på Fitness 24/7 då när jag var studerande på gymnasiet. Var ett tag sen nu men är väldigt säker på att jag fick billigare där.


   
SvaraCitera
time
 time

jsvensson:
Nja det stämmer inte riktigt det Time säger. Visst man blir kallad student när man tagit studenten, men i det här sammanhanget spelar det ingen roll.

Alla på gymnasiet får ett så kallat mecenatkort. Gäller även om man studerar på högskolan eller liknande. (OM det inte blivit ändrat sen jag gick i skolan)

Mecenatkortet är det du får visa upp för att intyga att du kan ta del av studentrabatterna.

Läste lite på STCs hemsida och för att få ta del av studentpriset så krävs det något av följande "Mecenatkort, Studentkortet, CSN eller student/intagningsbevis". Så har du ett sånt kort är det bara köra på det! 🙂

My bad. Vi fick inte mecenatkortet på gymnasiet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jsvensson:
Nja det stämmer inte riktigt det Time säger. Visst man blir kallad student när man tagit studenten, men i det här sammanhanget spelar det ingen roll.

Alla på gymnasiet får ett så kallat mecenatkort. Gäller även om man studerar på högskolan eller liknande. (OM det inte blivit ändrat sen jag gick i skolan)

Mecenatkortet är det du får visa upp för att intyga att du kan ta del av studentrabatterna.

Läste lite på STCs hemsida och för att få ta del av studentpriset så krävs det något av följande "Mecenatkort, Studentkortet, CSN eller student/intagningsbevis". Så har du ett sånt kort är det bara köra på det! 🙂

Jag går på gymnasiet men jag har inget intyg eller mecenatkort. Hur får jag ett sånt?


   
SvaraCitera