Aviseringar
Rensa alla

Stefan Löfven idag: Bostadskris, vi inför tältläger för flyktingarna


Ämnesstartare

Härligt, fryser de inte ihjäl så lär de brinna upp när de försöker undvika att göra det


   
SvaraCitera
mens
 mens

Detta handlar väl ändå om de som ska tvångsutvisas (?) och inte ngn permanent lösning? Samt är vintertält. Hemskt ändå dock. Men bättre än att bara strunta i dem.
Känner mig hemsk som oroar mig över sjukdomar då ingen kollas innan de får komma in i ngt land någonstans men det är ju så sjukdomar sprids. Speciellt då det saknas ordentliga hygienanordningar etc.
Usch vilken värld vi lever i.


   
SvaraCitera

mens:
Detta handlar väl ändå om de som ska tvångsutvisas (?) och inte ngn permanent lösning? Samt är vintertält. Hemskt ändå dock. Men bättre än att bara strunta i dem.
Känner mig hemsk som oroar mig över sjukdomar då ingen kollas innan de får komma in i ngt land någonstans men det är ju så sjukdomar sprids. Speciellt då det saknas ordentliga hygienanordningar etc.
Usch vilken värld vi lever i.

''Men bättre än att bara strunta i dem'' Jo så är det, något som jag sa tidigare: ''Det vore bättre om vi kunde skänka pengar till UNHCR som förser drygt 4miljoner syriska flyktingar med: Mat, vatten, sanitet och skola för endast 25kr per person och dag.
Här i Sverige med någon flykting eller ekonomisk flykting så kostar det 3000kr per dag per person, istället kunde 25personer få allt det grundläggande plus en framtid!
De kan ju gärna påstå hur ''humana'' de är och vilken ''solidaritet'' som de visar inför dessa människor.''
Så även om det ''bara'' skulle kosta 500kr per person och dag här i Sverige så kan man fortfarande hjälpa 20personer där nere.
Att några få kommer hit gör att miljoner andra får det sämre för de får svälta, törsta, ingen sanitet och ingen skola=ingen framtid.
Pengarna hade kommit till så mycket bättre nytta om vi bara använder dem rätt.


   
SvaraCitera
mens
 mens

trevlig-snubbe:

''Men bättre än att bara strunta i dem'' Jo så är det, något som jag sa tidigare: ''Det vore bättre om vi kunde skänka pengar till UNHCR som förser drygt 4miljoner syriska flyktingar med: Mat, vatten, sanitet och skola för endast 25kr per person och dag.
Här i Sverige med någon flykting eller ekonomisk flykting så kostar det 3000kr per dag per person, istället kunde 25personer få allt det grundläggande plus en framtid!
De kan ju gärna påstå hur ''humana'' de är och vilken ''solidaritet'' som de visar inför dessa människor.''
Så även om det ''bara'' skulle kosta 500kr per person och dag här i Sverige så kan man fortfarande hjälpa 20personer där nere.
Att några få kommer hit gör att miljoner andra får det sämre för de får svälta, törsta, ingen sanitet och ingen skola=ingen framtid.
Pengarna hade kommit till så mycket bättre nytta om vi bara använder dem rätt.

Ja de behöver mer pengar. Dock är det ej hållbart att de ska bo där.


   
SvaraCitera

mens:

Ja de behöver mer pengar. Dock är det ej hållbart att de ska bo där.

De flyktingar som bor i närområdet är ju säkra? Vad gör det inte hållbart att de bor där?
De börjar ju inse nu att det inte är hållbart för att de inte får vatten eller mat så de flyr till Europa, Det är Det som inte är hållbart nå-mera.


   
SvaraCitera
mens
 mens

trevlig-snubbe:

De börjar ju inse nu att det inte är hållbart för att de inte får vatten eller mat så de flyr till Europa, Det är Det som inte är hållbart nå-mera.

va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

Ja de behöver mer pengar. Dock är det ej hållbart att de ska bo där.

det är inte hållbart att de ska bo i sverige heller.


   
SvaraCitera

Vem trodde att Sverige skulle bli såhär .


   
SvaraCitera

mens:

va

Jag talar om folk som bor i flyktingläger i Syriens närområden.
Sorry om jag inte skrev det, det blir ju väldigt dumt om båda talar om lite olika saker fast ändå samma!


   
SvaraCitera
mens
 mens

du menar att folk som inte får mat eller vatten ska nöja sig ändå? nu får de väl visserligen grundläggande förnödenheter. de flesta av dem iaf.

trevlig-snubbe:

De börjar ju inse nu att det inte är hållbart för att de inte får vatten eller mat så de flyr till Europa, Det är Det som inte är hållbart nå-mera.

trevlig-snubbe:
Jag talar om folk som bor i flyktingläger i Syriens närområden.
Sorry om jag inte skrev det, det blir ju väldigt dumt om båda talar om lite olika saker fast ändå samma!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

En helt naturlig utveckling med en regiring vid makten som inte kan säga "nej".


   
SvaraCitera

mens:
du menar att folk som inte får mat eller vatten ska nöja sig ändå? nu får de väl visserligen grundläggande förnödenheter. de flesta av dem iaf.

-.- Jag sa ju innan att det är det de borde få hellre än att vi i både Sverige och Europa ska ta emot en massa folk.
Jag sa mer eller mindre: Vi borde satsa på det stora antalet, Inte de få.


   
SvaraCitera

Detta visste jag hela tiden att det skulle bli så här , stakars människor :/
Längtar till nyval så SD kan få makten!  


   
SvaraCitera
alien

Ska bli intressant se hur Löfven, Fridolin och Romson tacklar detta problem eller om de bara skiter i alltihop och utlyser nyval och hoppas på att (m) och/eller (sd) är villiga att ta över Sveriges största problem som Sverige har ställts inför sedan vi införda allmän rösträtt 1918. 

Ni borde skämmas - Löfven, Fridolin och Romson.  Tumme ned   Arg


   
SvaraCitera
torg1

fan vad jag hatar Löfven. Hur kunde vi(ni) rösta fram honom? fy


   
SvaraCitera