Aviseringar
Rensa alla

Stefan Löfven och S spelar fult - de behöver en rejäl näsbränna


Ämnesstartare

S bildar regering med MP. De stänger ute V för att bjuda in C och FP. Sedan börjar Löfven prata om att de andra partierna ska ta ansvar. För de som inte fattar och fult och fräckt det är så ska jag förklara.

Löfven vet att han kommer få oerhört svårt att bilda regering. Därför tittar han åt höger - C och FP har fler väljare än V. C och FP säger nej. Nu har Löfven även fått en ilsken Sjöstedt på halsen som kan fälla hans regering.

Då börjar Löfven kräva att alla andra ska ta ansvar. Vad det innebär är förstås att Löfven vill att alla andra dansar efter hans pipa. Partierna ska nå blocköverskridande överenskommelser - men bara om S blir nöjda.

S visar återigen upp sina buffelfasoner och tar för givet att alla andra partier ska krypa i deras skugga.

Jag hoppas innerligt att det blir nyval och att Löfven inte blir godkänd som statsminister. S behöver lära sig en rejäl läxa att man inte kan bete sig så här 2014.


   
Citera

Vänsterpartiet har jävligt mycket bättre politik än Miljöpartiet, förstår inte varför Socialdemokraterna inte vill samarbeta med dem.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

vadå spelar fult... löfven har ju haft flykt i blicken sen han tillträdde... tycker mest synd om alla som inte såg varningstecknen... finns en anledning till att lieringar bestäms först och inte är något som man går och hoppas på och kastar paj på varandra under tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Vänsterpartiet har jävligt mycket bättre politik än Miljöpartiet, förstår inte varför Socialdemokraterna inte vill samarbeta med dem.

För att om  Löfven gjorde det skulle han skjuta bort C och FP som inte vill ha något med V att göra.

Men S beter sig som sagt som riktiga ärkebufflar som tror att man har 45 % av rösterna och använder stödpartier som dörrmattor.


   
SvaraCitera

Så länge SD ignoreras så är jag nöjd.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Så länge SD ignoreras så är jag nöjd.

Hjärta

Så talar en sann extremist. Bryr sig inte om någonting förutom en sak som han är fullständigt besatt av.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: en sak som han är fullständigt besatt av

Japp, så besattSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Japp, så besattSover

Hjärta

Du, isola och nachad elle vad han/hon heter är forumets mest extrema vänstersympatisörer.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Du, isola och nachad elle vad han/hon heter är forumets mest extrema vänstersympatisörer.

Och med detta vill du ha sagt... vad? Är det tänkt att jag/vi ska bli förolämpad(e) av detta? Du är ju fortfarande värre när det gäller "extrem".

Hjärta


   
SvaraCitera

trodde att detta var en uppmaning till ngt terrordåd först


   
SvaraCitera

*besviken*


   
SvaraCitera

Han är en kuk utan kuk.


   
SvaraCitera

Jaså ja, nä, men jag tycker han är en prutt jag...


   
SvaraCitera

Kampen om de veliga mittenväljarna... ok, är själv åt det hållet, men kändes bra att skriva. Prutt-Stefan är nog rätt representativ för befolkningen i stort.

Alltså han vill inte göra mittenväljarna arga, lite fegt kan tyckas men samtidigt rationellt.


   
SvaraCitera