Aviseringar
Rensa alla

Stefan Löfven utlyser extraval - Vilka vinner på det?


Jävla lekstuga


   
SvaraCitera

davvelito: Dock känns det som de fick rätt mycket stödröster, är beredda att göra så igen när det blev som det blev?

Tror det. Det är en stark rörelse, och med lågt valdeltagande tror jag att de kan få en högre procentandel.


   
SvaraCitera

Hur smakar er kära demokrati nu? Vi skulle inte ha det här problemet om vi lade ner charaden


   
SvaraCitera

tror tyvärr sd kommer vinna på det. förhoppningsvis kommer F! in i riksdagen


   
SvaraCitera
Kudhos

Istechetvåpunktnoll:
Jävla lekstuga

Verkligen. Shit va pin.


   
SvaraCitera

Jag tror att mittenväljare som förut gick till SD eventuellt kan ha börjat känna sig skakiga och väljer att gå tillbaka till M. S blir en ganska stor förlorare med sämsta resultat hittills, MP desamma som nu, KD åker eventuellt ut, Fi fortsätter att stå utanför (vore bara tråkigt om de kom in på en högre procentandel vid lågt röstdeltagande) och C växer något. M kanske hinner pull sin shit together eller så gör de inte det - om de gör det kommer det ligga runt 25. Om inte hamnar de nere vid 21 igen. V minskar lite men står ändå relativt stabilt. 


   
SvaraCitera

mynona: Jag är rädd för nyvalet: j

Förstår inte ens varför Löfven väljer nyval. De kommer inte lösa några problem alls


   
SvaraCitera

alliansen antar jag


   
SvaraCitera

Zymba: Med tanke på att det troligtvis lär vara betydligt lägre valdeltagande så tror jag att småpartierna kommer att öka, eventuellt kan F! komma in om alla deras medlemmar är lika taggade som i september och SD kommer att öka.

Vad som gäller för F!´s del här nu är att vara med och synas som mycket som möjligt och att alla anhängare släpar sig dit den dagen och lägger sin röst på dem ånyo.

Men vad som talar starkt emot F! är att deras anhängare i synnherhet är röda och en fiende till blå politik. Man kan hellre se till att en röd regering förstärks än att låta F! komma långt och missa med ett par procentenheter som det blev sist.


   
SvaraCitera

Zymba: Med tanke på att det troligtvis lär vara betydligt lägre valdeltagande så tror jag att småpartierna kommer att öka

Glömde bort detta när jag såg tråden, men jo, småpartierna vinner nog mest på detta, både SD och F!. Vore faktiskt kul om F! kom medGlad

Hjärta


   
SvaraCitera

shit asså. 


   
SvaraCitera

alliansen


   
SvaraCitera

Sheriffen: Sverigedemokraterna

Vet att många som röstade på SvP sist nu kommer att gå tillbaka till SD då de visat lite jävlar anamma och fällt regeringen och visat att de inte är en del utav åttaklövern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N: Vet att många som röstade på SvP sist nu kommer att gå tillbaka till SD då de visat lite jävlar anamma och fällt regeringen och visat att de inte är en del utav åttaklövern.

Fast det är ju på sin höjd några tusen röster vi kan tjäna där. Men också sett en del SvPare på flashback som skrivit att dom ska taktikrösta på SD i extravalet.

Själv är jag dock orolig att vi ska tappa pensionärsröster.


   
SvaraCitera

Sheriffen: Själv är jag dock orolig att vi ska tappa pensionärsröster.

jag tror inte att set kommer hända, motivera!


   
SvaraCitera