Aviseringar
Rensa alla

Stefan Persson ägare av H&M betalar 797 miljoner i skatt


Ämnesstartare

Lidande små barn:

Vad exakt är förvirrande med mitt inlägg?

Varför folk bör betala skatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

han har tjänar dom ärligt

Likaså någon som städar toaletter på donken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Varför folk bör betala skatt.

Jadu, kanske för att vi ska kunna ha fungerande sjukvård, ordentliga vägar osv. Men du kanske vill ha det som i USA, där bara de som har pengar får råd att gå till doktorn osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar inget parti varken för eller emot Stefan Perssons stora skatt utan lade mer upp länken för att jag ansåg summan var svindlande! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Jadu, kanske för att vi ska kunna ha fungerande sjukvård, ordentliga vägar osv.

Varför skulle vi behöva skatt för att få det?

Vill folk ha fungerande sjukvård och ordentliga vägar får de väl köpa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

jag ansåg summan var svindlande! [smile]

Det är ju inte direkt som att han inte har råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Vill folk ha fungerande sjukvård och ordentliga vägar får de väl köpa det.

Lidande små barn:

Men du kanske vill ha det som i USA, där bara de som har pengar får råd att gå till doktorn osv.


   
SvaraCitera

Sming:

Han är mångmiljardär, som en god medborgare kan han avvara pengar åt de bättre behövande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har alltid hatat sossarna för det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

han har tjänar dom ärligt

men mer än vad statsministern tjänar?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

men mer än vad statsministern tjänar?

ja, det är mer än vad jag tjänar också, men det var inte svar på min fråga, varför är det fel att man fortfarande tar ut en krona per tröja ens företag säljer, skulle det vara lönestopp vid nivån på statsministerns lön skulle inget bolag expandera till mer än ett par 3 butiker och förmodligen inte ens 20 anställda, låter ju som en skitbra plan
jag har följt dig här på forumet och jag kan din typ exakt, du är en sån som kommer sitta i lunchrummet på volvo om 10 år tänka att "fy helvete vad löjlig jag var när jag var liten, att jag inte förstod det och det"...


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

797 miljoner

Om det är 1/3 av hans lön så lär han ju ändå inte leva fattigt utan det [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

låter ju som en skitbra plan

Ja, vi behöver prioritera småföretagande mer. Se bara på coca cola, de har lyckats få dominans över hela marknaden i praktiken, det är inte gynnsamt för utvecklingen.

sedan kan de komma undan lönetaket genom att fördela lönerna bättre. 797 miljoner är inte nödvändigt för att företaget ska utvecklas.


   
SvaraCitera

han får ju dubbelt så mycket över [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Vem har påstått att inte de "stora" gubbarna betalar skatt? H&M ägaren Stefan Persson betalar 797 miljoner i skatt.

ja? o HM nolltaxerar antagligen som alla företag


   
SvaraCitera