Aviseringar
Rensa alla

Stenrik, kan man?


Ämnesstartare

Kan man göra lunch av 9,79kr? Skolavslutning snart ändå och får ingen lunch i skolan så måste köpa varjedag I 20 dagar per månad xd


   
Citera

Ja, men det blir kanske inte särskilt rolig lunch. T.ex. linsgryta med couscous (eller pasta/ris/whatever om man så vill):

(2 portioner)
2 dl couscous ~5 kr
1 paket krossade tomater ~10 kr
2 dl röda linser ~5 kr
=20 kr. Alltså 10 kr/portion.


   
SvaraCitera

Alltså bor du i en fattig stad eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

näe men pengarna jag får från CSN räcker inte för en hel månad, får ba 1200kr medans en bra lunch ligger på 85kr. 85 x 20 är 1700kr. Pengarna från CSN ska ju också gå till studie material som t.ex böcker och annat. Och eftersom jag går i folkhögskolan där alla är över 18 så blir det eget ansvar, dom flesta både jobbar och går i skolan så vadå fattig stad? Bor själv i mitten av stockholm...


   
SvaraCitera

Jag klarade mig bra på svampbob och hemmagjord macka, en mazarin och biskvi från caféet. Sen kunde man ju få gratis mackor om man hade tur eller vänta på sin födelsedag och få en frukost. 


   
SvaraCitera

LimeTheFox:
näe men pengarna jag får från CSN räcker inte för en hel månad, får ba 1200kr medans en bra lunch ligger på 85kr. 85 x 20 är 1700kr. Pengarna från CSN ska ju också gå till studie material som t.ex böcker och annat. Och eftersom jag går i folkhögskolan där alla är över 18 så blir det eget ansvar, dom flesta både jobbar och går i skolan så vadå fattig stad? Bor själv i mitten av stockholm...

vad får du för en lunch som kostar 85 spänn då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

vad får du för en lunch som kostar 85 spänn då?

buffé


   
SvaraCitera

Du får nog göra matlådor hemma, sen beror det på hur mycket du ska lägga på det. Ruttenfisks förslag var väldigt bra, jag skulle säga, gör mat själv typ koka ris, pasta, potatis whatever och köp saker till som tomatsås eller något. Du måste ju klara månaderna så du ska absolut inte lägga 85kr på lunch osv, du behöver ju äta frukost och middag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe: du behöver ju äta frukost och middag också.

Middag får jag gratis av mamma, så det behöver jag inte tänka på


   
SvaraCitera

Gör lapskojs Tumme upp


   
SvaraCitera

slempppropp:
Gör lapskojs Tumme upp

La stroganof?


   
SvaraCitera

slempppropp:
Gör lapskojs Tumme upp

 vad ät det? Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Danneboi:

 vad ät det? Rullar ögonen

potatismos blandat med fläsk


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

Middag får jag gratis av mamma, så det behöver jag inte tänka på

Ah nice! Men ändå, nog smart att laga något själv, sen kanske man kan lyxa till det någon gång såklart men aah. 🙂


   
SvaraCitera