Aviseringar
Rensa alla

Steril ?


Ämnesstartare

Jag har haft oskyddat sex med min pojkvän, men har aldrig blivit gravid? Jag vet att det kan bero på att det måste pågå inom "ägglossningen" , men jag har ingen aning om när det händer. Eftersom jag aldrig får några "värkar" under eller innan jag ska ha min mens och den brukar heller inte vara regelbunden.

Jag vet inte riktigt vem jag ska prata med och fråga, för de UMT som jag varit på har inte varit speciellt hjälpsamma -.- .. Någon här som kanske kan ge råd eller vet någonting om " om man är steril - elr om det finns något test för sådant?"


   
Citera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror du får bättre svar på ungdomsmottagningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

tror du får bättre svar på ungdomsmottagningen

Hade jag fått det , hade jag inte skrivit här . Dumbass (: <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitzi:

Hade jag fått det , hade jag inte skrivit här . Dumbass (: <3

då får du väl gå till ett annat ställe än där du va =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

då får du väl gå till ett annat ställe än där du va =)

Okej, jag får nog göra det. Eftersom det inte verkar som man får några vettiga svar på den här sidan (;


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitzi:

Okej, jag får nog göra det. Eftersom det inte verkar som man får några vettiga svar på den här sidan (;

Kanske har att göra med att man är lite okunnig i det där haha


   
SvaraCitera

Mitzi:

Jag har haft oskyddat sex med min pojkvän,

bara för att du har sex oskyddat betyder inte det automatiskt att du blir gravid. dumbass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk såhär: det finns de som försöker få barn i flera år innan de lyckas. För vissa räcker det med att de försöker några gånger, men det är knappast alla.


   
SvaraCitera

Tror inte du behöver oroa dig!

I genomsnitt tar det 7 månader för en kvinna att bli gravid.

Chansen att bli gravid vid varje ägglossning, om du har sex.

Ålder:

15 år - 40 %
20 år - 40 %
25 år - 30 %
30 år - 25 %
35 år - 20 %
38 år - 10 %
40 år - 5 %
43 år - 0-1 %


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också oroat mig för det i onödan. Jag har haft oskyddat sex och liksom hoppats på lite sådär i smyg att jag blir gravid, men icke. köpt test efter test och alla negativa. Trodde tillslut att jag inte kunde få barn. Men sen gjorde jag lite research och fick reda på att de krävs ganska mycket för att nått ska hända..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa inte gränserna... Inget skojigt att göra abort ska du veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Har också oroat mig för det i onödan.

okej, jo jag vet också att man måste ha sex när man har ägglossning 'blabla' .. Men det är väl inget fel med att vara orolig :s !? Det är ju därför jag skrev här från början..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

bara för att du har sex oskyddat betyder inte det automatiskt att du blir gravid. dumbass.

Nä, ahfan? Det är ju det jag skrev från början. Du kanske borde läsa hela texten igen, och är du inte intresserad eller inte har någonting vettigt att skriva, så varför skriva över huvutaget 🙂 ?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aphr0dite:

Ålder:

och denna statistiken kommer just nu att göra att fler 15 åringar har oskyddat sex för dom itne vågar köpa kondomer eller bara är allmänt dumma i huvet.[tired]


   
SvaraCitera