Aviseringar
Rensa alla

stesolid


Ämnesstartare

Hur lång tid tar det innan stesolid går ur kroppen ?


   
Citera
Ämnesetiketter

e du respons syster???

+ förlåt för oseriositet i en seriös tråd, svar: vet ej!
svar2: googla


   
SvaraCitera

Menar du i effekt eller kissprov eller vad?


   
SvaraCitera

ända sättet att få ut det är
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

e du respons syster???

nej 🙂

framtidstron är död:

Menar du i effekt eller kissprov eller vad?

om man tagit dom länge och sen trappat ner, efter den sista, när börja man må okej igen ?


   
SvaraCitera

Respan:

om man tagit dom länge och sen trappat ner, efter den sista, när börja man må okej igen ?

När det är ute ur kroppen beror på vilken dos du har i kroppen från början och halveringstiden, vilket kan variera.
När du mår okej igen kan ingen svara på. Beror också på hur mycket du ätit, hur länge och vilken takt du har på nedtrappningen vilken abstinens du får. Du kan också må psykiskt dåligt en tid därefter utan att det är direkt abstinens.

Så det finns inga svar. Ta kontakt med läkare så kan du få hjälp med nedtrappning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gäller inte mig därför jag inte skriver i jag form, men sista var 2 mg så bröt hon. okej finns inget ungefär eller så? sista hon tog var i måndags och mår inte bra en


   
SvaraCitera

Respan:

okej finns inget ungefär eller så?

Nä, inte när man "mår okej igen". Vad gäller den rent fysiska abstinensen skulle jag gissa på att den inte varar mer än ett par veckor iaf, men jag är ingen läkare.
De psykiska utsättningssymtomen kan vara i månader. Det räknas också till abstinens fast det inte är så direkt och tydligt och klart som den fysiska. Det kan te sig som ångest, depression, rastlöshet, overklighetskänslor och sånt.


   
SvaraCitera

Det beror ju på hur länge man har hållit på, vilken frekvens (miss)bruket har legat på, medeldos, hur stor man är etc. etc...

Men måste bara fråga, I vilket syfte har din vän tagit stesolid? Känns knappast som att det varit för att flumma om hon stoppade i sig 2 mg...?

Jag har ingen personlig erfarenhet av stesolid, men det har en relativt lång halveringstid, högre doser kan sitta i i flera dagar...avtar väldigt sakta...

"mår inte bra" menar du att hon har abstinens eller? Abstinensen kan vara väldigt lång man kan räkna ungefär en till två månad/er per år av (miss)bruk.

Är hon orolig så ring en läkare!


   
SvaraCitera

vet ej ens vad det är. känns stabilt[cool]


   
SvaraCitera

Svaret på alla såna här trådar: Kontakta legitimerad läkare. Um:are är inga läkare.


   
SvaraCitera

vet bara att håkan sjunger om det

visste dock ej att det var någon form av drugs fören nu

mvh oerfaren


   
SvaraCitera