Aviseringar
Rensa alla

sthlmare titta hit wööööööööööö


Ämnesstartare

Tornapart:

Ni är medvetna om att det inte bara är stockholmare som åkt tunnelbana här i livet va?

Mer förståeligt om någon som sällan åker blir åksjuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

nej otror du är ensam om det ;c

blev det på fyllan vid nyår men kompis säger att han blir det ofta i nykert tillstånd


   
SvaraCitera

isola:

Mer förståeligt om någon som sällan åker blir åksjuk

Dessutom, ja.

Om man åker tunnelbaka i till exempel New York på högsommaren när där är 38 grader varmt och 80% avgaser i luften är det ganska svårt att inte må dåligt när man åker tunnelbana.

Det är ju dock inte tunnelbanans fel.


   
SvaraCitera

[shake] ror i princip aldrig jag varit åksjuk heller så inte så konstigt kanske..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Det är ju dock inte tunnelbanans fel.

nej, för man kan inte montera ac o annat i vagnar. det går inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag kan inte åka tunnelbana baklänges och läsa samtidigt. Helst åker jag inte baklänges över huvud taget och ibland mår jag illa av att läsa fast jag åker framåt. Men jag blir väldigt lätt åksjuk. Om jag låter bli att titta ut genom fönstret när jag åker bil eller buss i bara en halv minut blir jag illamående 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Ni är medvetna om att det inte bara är stockholmare som åkt tunnelbana här i livet va?

du är medveten om att folk i gbg sällan åker tunnelbana regelbundet?


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

nej, för man kan inte montera ac o annat i vagnar. det går inte.

Va arg du är!


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

du är medveten om att folk i gbg sällan åker tunnelbana regelbundet?

Ja? Vafan har regelbundenheten med åksjuka att göra? Det är ju snarare tvärtom att man blir åksjuk lättare ju mer sällan man åker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

blev det på fyllan vid nyår men kompis säger att han blir det ofta i nykert tillstånd

blir alltid illamående på fyllan oavsett om jag åker tunnelbana eller ej. kräktes typ 3 gånger på nyår </3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Va arg du är!

vet. ingår i min dekadenta stil. tkr nog innerst inne att jag är cool lr nått.

Tornapart:

man blir åksjuk lättare ju mer sällan man åker

eller så blir man inte åksjuk jämt. då finns det mkt större risk att man blir åksjuk om man exponeras ofta för det


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

eller så blir man inte åksjuk jämt. då finns det mkt större risk att man blir åksjuk om man exponeras ofta för det

Ja, fast jag tror inte det. Jag tror att man vänjer sig och slutar bli åksjuk.

Jag menar tror du lastbilschaufförer blir åksjuka? som kör lastbil timmar i sträck varje dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Jag tror att man vänjer sig och slutar bli åksjuk.

vän som åkt tunnelbana till skolan i 10 år. blir regelbundet åksjuk än

Tornapart:

Jag menar tror du lastbilschaufförer blir åksjuka? som kör lastbil timmar i sträck varje dag?

iom att du inte kan bli åksjuk när du fixerar synen koncentrerad framåt som du gör när du kör kan man inte bli >åksjuk< som lastbilschaufför. däremot kan man köra onyktert


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

däremot kan man köra onyktert

Exakt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera