Aviseringar
Rensa alla

Stil och land


Ämnesstartare

Jag kom just att tänka på en sak. Jag är en av de som älskar japanskt mode, särskilt decora och lolita, men när man säger detta, eller när folk ser mig och mina kläder, får jag ofta höra "Men sånt där kan inte du ha, det är bara japaner som ska."
Men om folk som bara kommer från det landet en stil kommer ifrån skulle inte annat än afroamerikaner få klä sig i hiphop-stil, engelsmän som punkare osv. Men hur många skulle säga till en svensk punkare att den inte fick klä sig så för det är engelskt.

Så vad anser ni om detta?

Personligen tycker jag att folk får klä sig i vilken stil de vill vart stilen och personen än kommer ifrån.


   
Citera

alla får klä sig hur dom vill


   
SvaraCitera

Nej, det får du inte.


   
SvaraCitera

naturligtvis får alla klä sig som dom vill.


   
SvaraCitera
Åtta

Du får klä dig precis hur du vill, men då tänker jag också ta mig friheten att döma dig efter hur du ser ut och de kläder du har på dig.


   
SvaraCitera

Oväntad:

naturligtvis får alla klä sig som dom vill.

palla bry sig om vad andra tycker om en, livet är för kort för sånt strunt.


   
SvaraCitera

isola:

palla bry sig om vad andra tycker om en, livet är för kort för sånt strunt.

Du e så vis.


   
SvaraCitera

sculptura:

Du e så vis.

jamen visst är jag[blush][cute]


   
SvaraCitera

Klä dig som du vill. [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

jamen visst är jag[blush][cute]

MMmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu verkar det som jag har varit oklar igen. Menar vad folk tycker om länder och klädstilar. Alltså om icke-japaner ska få klä sig i ex lolita, om icke-afroamerikaner ska få klä sig i hiphop-stil.

Jag klär mig som jag vill och skiter i vad folk tycker om mina kläder... ingen sån tråd detta.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Nu verkar det som jag har varit oklar igen. Menar vad folk tycker om länder och klädstilar. Alltså om icke-japaner ska få klä sig i ex lolita, om icke-afroamerikaner ska få klä sig i hiphop-stil.

Att alla får klä sig som dom vill innefattar att icke-japaner får klä sig i lolita och att icke-afroamerikaner får klä sig i hiphopstil osv.


   
SvaraCitera

tycker man ska dra en lapp ur en gigantisk tombola där det står vad man ska ägna sitt liv åt och hur man ska se ut

t.e.x tjock med sideburns så måste han ha det oavsett om man vill eller inte, är man tjej kan man göra egna sideburns av t.e.x. riskakor


   
SvaraCitera

finns inget som hindrar dig


   
SvaraCitera

internet:

är man tjej kan man göra egna sideburns av t.e.x. riskakor

[love]


   
SvaraCitera