Aviseringar
Rensa alla

Stillbildsanimation


Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

DU! Jag är så jävla ärlig och cool osv Har typ aldrig kunnat ljuga bra... för någon Är fan dålig på att smyga runt ämnet till och med

Oki, oki, du är säkert en hyvens grabb. [y]

Gröna Vesslan:

Värre hos de andra bilhandlarna farsan känner Skulle inte våga köpa en trädgårdsslang av dem!

De borde väl tjäna bättre på ärlig handel ändå? Mer attraktiv försäljare ju. I och för sig handlar ju all försäljning om att "skapa ett behov av produkten" hos kunden. A.k.a. ljuga. Vilket var en av anledningarna till att jag efter fyra månader som telefonförsäljare inte orkade mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Animation är om något absurt tidskrävande

Ja, det är ju riktigt jävla jobbigt från grunden. Men finns ju program som är färdiga att användas för saker, tex växter som växer fram, vatten som rinner, och typ som i Nine Inch Nails Only...

Miceparade:

Tycker dock inte att det ser ut att vara animerat annat än för hand, men jo, sjukt pilligt.

Kan ju vara väldigt bra gjort. Men det är sant, vissa är ju helt enkelt bara väldigt engagerade [bigcheers][party] Önskar man hade sånt enagemang liksom [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

COMBO a collaborative animation

OMG! Magen vände sig (på ett bra sätt) när jag tänkte på hur tidskrävande det där måste ha varit. Skitcoolt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

De borde väl tjäna bättre på ärlig handel ändå? Mer attraktiv försäljare ju. I och för sig handlar ju all försäljning om att "skapa ett behov av produkten" hos kunden. A.k.a. ljuga. Vilket var en av anledningarna till att jag efter fyra månader som telefonförsäljare inte orkade mer.

Ja precis. Man förlorar ju bara i slutet som säljare... för om kunden klagar måste man ju vika sig... att bli svartlistad är inte så jävla fint.

Farsan riktar in sig på mer lättsålda bilar (med typ 30 år i yrket har han rätt bra koll), istället för dyrare. Vilket är kul, för på en ny BMW/Audi/Mercedes tjänar man kanske 3 000 medan man på en begagnad Ford Focus från -06/-07 kan man gå plus 30 000 [bigsmile] Visserligen får man ju då ofta färbättra de bilarna då också... men att lägga ut 350 kr på färg och 20 minuter åt färgduttning är inte så jävla farligt [party]

Men att föra ärlig handel lönar sig nog rätt så mycket mer i slutet. Speciellt om man har planer på att hålla på i några år.


   
SvaraCitera

Gröna Vesslan:

växter som växer fram, vatten som rinner, och typ som i Nine Inch Nails Only...

Brukar gå att urskilja vad som är datoranimerat, oftast för att det är filmat i många fler fps än som te.x den videon xsaosinx postade som är tagen på typ... 8:or skulle jag gissa (dvs 8 frames per second).

Gröna Vesslan:

Önskar man hade sånt enagemang liksom [blush]

Eller hur [sad][blush]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

OMG!

Blu är awesome (y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Ja precis. Man förlorar ju bara i slutet som säljare...

Men samtidigt halkar man ju efter om de andra försäljarna ljuger. Och dessutom är bra på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Brukar gå att urskilja vad som är datoranimerat, oftast för att det är filmat i många fler fps än som te.x den videon xsaosinx postade som är tagen på typ... 8:or skulle jag gissa (dvs 8 frames per second).

Grejen är att folk som kan sina grejor kan ju också animera där efter. Det är en konst, men finns otroligt många filmer på Youtube man kan hitta med folk som fixar med effekter och lägger till i klipp osv.

Fast som sagt är det säkert så att de helt enkelt var ett par engagerade grabbar bara [party]

xsaosinx:

Men samtidigt halkar man ju efter om de andra försäljarna ljuger. Och dessutom är bra på det.

Ja och nej. Det är väldigt ofta kunder får fel på bilarna. Och de som ljuger är oftast väldigt duktiga på att försöka ljuga sig ur reparationskostnader också... och det är inte så smart att ens försöka med som försäljare.


   
SvaraCitera

Gröna Vesslan:

Grejen är att folk som kan sina grejor kan ju också animera där efter.

Folk som kan sina grejer brukar kunna se vad som är vad [cool][blush][party]

Dold text: Mvh: Skrytig och utbildad animatör som tänker hålla tyst nu pga pinsam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Folk som kan sina grejer brukar kunna se vad som är vad

Ah okej, men hur skulle jag veta att du visste det [tard] Men då vet du ju också att de finns de som gör det JÄVLIGT bra [crazy]


   
SvaraCitera

Gröna Vesslan:

Men då vet du ju också att de finns de som gör det JÄVLIGT bra [crazy]

Ja.

Dold text: Tänker döda dem, äta deras hjärtan alt. hjärnor och göra deras talanger till mina :s


   
SvaraCitera