Aviseringar
Rensa alla

Stockholm Pride i politiken


Ämnesstartare

Kanske inte så mycket diskussionsvärde men:

När jag var på väg med buss för att ta färjan till Åland läste jag en tidning på city terminalen. I den stod det om Stockholm Pride och att det i år är färre partier som visar intresse att delta. Även om inte alla partiledare skulle vara där alla dagar, eller ens någon skulle alla riksdagspartier vara representerade, utom ett.

Varför känns det så typiskt att Sverige Demokraterna inte finns representerade alls?

Dold text: Kan väl tillägga att jag inte är hundra på att detta stämmer, var enbart det jag läste och kunde tolka ur tidningen.


   
Citera
Ämnesstartare

Förstår inte vd politiska partier ska göra där överhuvudtaget[zzz]
Eller jo det gör jag[ops] Men ändå[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom har en historia av att tycka att pride är onödigt och om homosexuella ska få ha ett pride borde hetero-folk också få det.

Japp. Dom är sånna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pride är numera rätt onödigt så /care, mer än att SD är konservativa tölpar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Dom har en historia av att tycka att pride är onödigt och om homosexuella ska få ha ett pride borde hetero-folk också få det.

Fast hetero-folk får väl också vara med? I mitt huvud så är en av dom stora anledningarna att det existerar för att man ska minska klyftorna och visa att man finns. Att ta avstånd från det för att man vill hålla sig till "sin egna sort" känns bara (för mig) väldigt främlingsfientligt.

passaro:

Pride är numera rätt onödigt så /care, mer än att SD är konservativa tölpar.

Dom är tölpigare än kristdemokraterna, tölpigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att sverige"demokraterna" vill att Sverige ska gå bakåt i den demokratiska utvecklingen, till deras grottstadie nivå. Pride behövs visst, annars skulle väl t.ex inte tvångsterilisering fortfarande existera. Förtrycket finns fortfarande där, under ytan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

För att sverige"demokraterna" vill att Sverige ska gå bakåt i den demokratiska utvecklingen, till deras grottstadie nivå. Pride behövs visst, annars skulle väl t.ex inte tvångsterilisering fortfarande existera. Förtrycket finns fortfarande där, under ytan

Fast, hur förklarar ett parti som inte är främlingsfientligt och som säger sig vara demokratiskt på ett bra vis att dom inte tycker om Pride? Att säga att dom är vad dom i våra ögon verkar vara är inget bra argument åt något håll. Vet att det finns en del medlemmar som stödjer SD och vill veta hur dom ställer sig och kan förklara det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns bra att det finns ett parti i riksdagen som motsätter sig HBT-galenskaperna. Man känner sig stolt som väljare att det finns en opposition som inte är redo att sälja ut sin själ för att sålla sig i ledet. För det står nu även klart att kristendemokraterna kommer att närvara och därmed sätta spiken i kistan för partiets framtid. Kristendemokraterna har inget att hämta från festivalen. den kommer bara att reta upp den redan magra skara kärnväljare.

Och menar Nemi på fullaste allvar att det är ett demokratiskt framsteg att stödja en samling goda kandidater till ett psykhem att få gå runt och bete sig som dom gör så hoppar jag, och det med glädje, ett par hundra år bak i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Och menar Nemi på fullaste allvar att det är ett demokratiskt framsteg att stödja en samling goda kandidater till psykhet att få gå runt och bete sig som dom gör så hoppar jag, och det med glädje, ett par hundra år bak i tiden.

Tycker det är ignorant av dig att kalla en ganska så förtryckt (fortfarande) minoritets ända dag att kunna släppa loss och inte dömmas för psykfall. Men rationalisera det hur du vill. Det är lätt att vara majoritet.


   
SvaraCitera

Pride är fullt av homoerotiska latexexhibitioniter som spelar kubb med dildos. Lägg ned skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

Tycker det är ignorant av dig att kalla en ganska så förtryckt (fortfarande) minoritets ända dag att kunna släppa loss och inte dömmas för psykfall. Men rationalisera det hur du vill. Det är lätt att vara majoritet.

Det finns privata tillställningar. Vad sägs som att skriva upp upp sig på en lista och skicka den runt till alla landets bögar och göra en "get-together" där man kan leva ut sin sexualitet med att klä upp sig i rosa klänningar och lyssna "la dolce vita" samtidigt som man penetrerar varandra friskt. Ingen normal människa vill se avskrädet och som vuxen ansvarig gör man bäst i att dra ner persiennerna och slänga in barnen i med chips och x-box för resten av dagen.

Pride handlar så mycket mer än att bara leva ut sin sexualitet. för annars hade det varit som jag sagt, att föredra att anordna privata tillställningar. Vad det handlar om är att man vill visa upp sig offentligt och försöka normalisera dom personer hela HBTQ-rörelsen omfattar. Det är just detta som irriterar mig och annat vanligt folk. För dom är inte normala, och deras beteende är inte normalt och det bör de rakt inte uppmuntras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, Sming, din jävla homofob gå och göm dig under en sten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Förtrycket finns fortfarande där, under ytan

Och inte ens särskilt djupt nere.

Jag var också en gång emot Pride och tyckte det var onödigt (varför ska de inte skapa en parad om att de inte är speciella?) men paraden har förändrats tillsammans med syftet och inställningen. Den är numera till för alla och handlar helt enkelt om att man ska få vara stolt över den man är, något som definitivt behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fast, hur förklarar ett parti som inte är främlingsfientligt och som säger sig vara demokratiskt på ett bra vis att dom inte tycker om Pride?

Det är ganska lätt att motivera att man inte stödjer Pride och ändå vara "väljarvänlig". Man kan säga att man tycker att HBTQ-människor är personer och inga påfåglar som ska ställas ut och tittas på som på cirkus. Man kan säga som jag nämnde tidigare att man tycker det är konstigt att en folkgrupp som strävar efter att ses "normala" skapar en parad om hur speciella de är och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pride i Sverige har ju bara blivit ett liberalt jippo utan nån som helst politisk udd. Man har glömt allt vad kamp heter och vill bara gulla upp sig i företagare och politikers ögon.


   
SvaraCitera