Aviseringar
Rensa alla

Stockholm ur en skåningsperspektiv


Ämnesstartare

Hej, finns självklart redan tillräckligt med trådar om UM-träffen men jag tvingades skriva en sammanfattning av min tid i huvudstaden åt Sagitta och tyckte det var synd att bara en person skulle få läsa den så postar den här med ifall nån av er fagz som inte var där vill veta hur det var. [smile]

Sagitta:

Vad som hände på träffen, när du kom fram/åkte hem etc

Jag kom dit på fredagen efter 9 timmar på buss och blev mött av Valerius, Emery, Strongo, Compton, JLR & Lindblom på Cityterminalen. Vi drog hem till Maja där vi typ chillade och alla drack upp min vodka. :S Ingen bazzade där.

Nästa dag vaknade jag typ 8 och alla andra vid typ 12-tiden. Vi drog till T-Centralen typ vid fyra och mötte en massa folk där och då hade vi inte käkat ett skit ännu. De andra drog till Donken men jag äter inte judemat så fick nöja mig med ett äpple och ett stenhårt päron från Pressbyrån. 🙁 Sen drog jag och Maja till NK för jag skulle köpa tågbiljett av en kille. Efter det drog vi till Kista för UM-träff och jag fick typ släpa Nazgul dit för han var så packad. 😛
På träffen var det nice och jag blev antastad av en kvinna och snuten kom dit för att två st låg och spydde i sandlåda, sen kom Sara Hakimi och Anton och ett tag senare drog några av oss iväg för att leta krog men typ alla försvann progressivt under resans gång så tillslut var det bara jag, Sara, davvelito, Violine & Budo kvar. Vi letade mat och gay-bar men hittade endast det första och sen var alla utom jag trötta och ville hem. Jag hade blivit av med min sovplats när vi tappade folk så jag tänkte typ driva runt tills jag vaknade men fick ett gulligt sms av Sara om att jag kunde sova hos henne så tog tunnelbanan mot hennes hood men hoppade av för tidigt och fick vänta i en halvtimme på nästa. [sad] Sen kom jag fram och hon visade mig ascoola Alby som jag fan vill bo i och så kom vi fram till där hon bodde. Vi delade säng och kollade på Peter Pan 2 och Postis Per. Somnade inte förens typ 7.30 på söndagen. :$

Sen på söndagen hade jag asbråttom och kom precis samtidigt som mitt tåg till stationen. På tåget köpte jag judedyrt käk och snodde några delicato-bollar och sedan när jag kom tillbaka till mitt säte hade en kärring tagit det och båda hade biljett som gällde eftersom den blivit dubbelbokad. :S Jag satte mig i första klass på ett tomt säte och alla kollade skumt på mig eftersom jag inte hade dyra fina märkeskläder och stank svett. Konduktören uppskattade inte att jag valt att sätta mig bland det fina folket och jag fick förklara att det var SJ som var gay i huvudet och då satte han mig i en vagn med fyra babblande gubbar och fyra kärringar som satt och kacklade på skånska i resterande 4 timmar hem.

Det var nog allt i stora drag. [smile]

PS: Stockholm är fett gay och fett kallt. Dessutom har de inte falafel på varje gatuhörn och när man äntligen hittar falafel så kostar det 30 kr för fyra stycken. För det priset kan du få 3 falafelrullar i Malmö om ni vill jämföra. Skånsk husmanskosts bör fan finnas överallt tycker man men inte i en jävla nassestad som vår huvudstad tydligen!


   
Citera

Stockholm blev lite varmare när du kom [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

PS: Stockholm är fett gay och fett kallt.

Det kan jag hålla med dig om....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm är skitmanligt. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

30 kr för fyra stycken

BreakTheAuthority:

För det priset kan du få 3 falafelrullar i Malmö

Jag hajar inte. Menar du att det är billigare i Stockholm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20Dollar:

Stockholm blev lite varmare när du kom [love]

Hahaha. [bigsmile][love]

nazgul:

Det kan jag hålla med dig om....

Fo shizzle mah wizzle. [cool]

Moderkakan:

Stockholm är skitmanligt. [wink]

Nej, t.o.m. killarna tände ju på min dialekt. [cool]

Nevon:

Jag hajar inte. Menar du att det är billigare i Stockholm?

Nej, du får tre RULLAR i Malmö. I Stockholm får du fyra FALAFELS! Alltså fyra bollar. Det är fan mer än fyra i en malmörulle. [rolleyes]


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Stockholm

Image

Vegetarisk lunchbuffé 55:- käkar där nästan varje dag [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20Dollar:

Vegetarisk lunchbuffé 55:- käkar där nästan varje dag [love]

[surprised][surprised][surprised][surprised][surprised][surprised]

Fan vad judedyrt dock. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Nej, du får tre RULLAR i Malmö. I Stockholm får du fyra FALAFELS! Alltså fyra bollar. Det är fan mer än fyra i en malmörulle. [rolleyes]

Men det är för att Malmö är Sveriges Bagdad. [zzz] Dold text: (vad jag menar med det lämnar jag åt er att själva komma på)


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Fan vad judedyrt dock. 🙁

Ney asså, du får ju käka hur mycket som helst [love] får 45 spänn från skolan också [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Men det är för att Malmö är Sveriges Bagdad. [zzz]

Jag gillar Bagdad. [cool] Fast förstår inte riktigt, Malmö har väl aldrig blivit våldtaget av USA? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20Dollar:

Ney asså, du får ju käka hur mycket som helst [love]

Ändå dyrt med 55 spänn fan. :S Jag har 30 om dagen att leva på i matväg om jag äter hela studiebidraget typ.

20Dollar:

får 45 spänn från skolan också [wink]

Aha, fett nice i så fall. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ey, snacka inte skit om sthlm! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Malmö har väl aldrig blivit våldtaget av USA? [shake]

Är du säker på det? Varför tror du att falafeln är så billig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ey, snacka inte skit om sthlm!

stockholm kan lite skämtsamt jämföras med analsex - när man kommer in så är det mörkt och är man tar sig ut så känner man sig lite skamsen och smutsig [no-no]


   
SvaraCitera