Aviseringar
Rensa alla

Stöd när det gäller Behandlingshem


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en tjej som inte mår speciellt bra och har en massa olika typer av psykiska sjuldomar, lider bland annat av tvångstankar, hallunicationer, panikattacker, ätstörningar m.m.[sad][tard][chocked] Och nu så är det så att jag ska komma in på ett behandlingshem snart. Jag undrar finns det någon här som har varit på behandlingshem? Är på behandlingshem? Eller bara känner någon som varit/ är? Jag skulle gärna vilja prata med er för jag är rätt skraj för att åka iväg. Så svara om ni känner för det.


   
Citera
Ämnesstartare

Räknas det att man vart på psyk för självskadebetéende och självmordsförsök?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Räknas det att man vart på psyk för självskadebetéende och självmordsförsök?

Jo visst det är hemskt det med och jag har spenderat alldeles för många månader där. Men då gissar jag på att du bara har vart på barn psyk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartangel:

Jo visst det är hemskt det med och jag har spenderat alldeles för många månader där. Men då gissar jag på att du bara har vart på barn psyk?

Jo, barnpsyk men det kändes alltid som ett fängelse där. All frihet som dom flesta ser som något uppenbart tas ifrån en.
Så redan efter en vecka kändes det att jag skulle bryta ihop, och det kändes som att väggarna kom närmre och närmre. Och med tiden i ``fångenskap`` så blev jag även aningen paranoid.
Det är mina erfarenheter av psyk...[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

``fångenskap``

Jag håller med dig om att man känner sig helt instängd om man kan verkligen inte göra något alls där inne. Jag har legat på barn några gånger och jag blev bara sjukare av att vara där inne, så förstår vad du menar. Men hur mår du nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartangel:

Jag håller med dig om att man känner sig helt instängd om man kan verkligen inte göra något alls där inne. Jag har legat på barn några gånger och jag blev bara sjukare av att vara där inne, så förstår vad du menar. Men hur mår du nu då?

Nu mår jag iaf mycket bättre, har lyckats börja om på nytt:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara varit på familjehem. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Nu mår jag iaf mycket bättre, har lyckats börja om på nytt:)

Okej, det var härligt att höra att du mår mkt bättre nu 🙂 Går du på några medciner eller är du helt okej utan dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

har bara varit på familjehem.

Okej, vad innebär det att va på familje hem? (a)[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartangel:

Okej, det var härligt att höra att du mår mkt bättre nu 🙂 Går du på några medciner eller är du helt okej utan dem?

Jag är helt okej utan dem[smile] (sertralin och theralen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartangel:

Okej, vad innebär det att va på familje hem? (a)

att socialen tar dig hemifrån några veckor eller månader (t.o.m år)
du få bo hos en annan familj som jobbar med socialen.


   
SvaraCitera

Jag har farit in och ut på behandlingshem sedan jag var tolv år iprincip. Dock har det varit ganska lugnt nu de två senaste åren med tvångsbehandlingar, men nu när jag fyllt arton är öppenvård ett alternativ som anses nödvändigt från utomstående.

Bara att PMa, så hjälper jag till om jag kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner ett par som har suttit på psyk/behandlingshem. Vissa varianter har funkat, andra har varit värdelösa... Tror olika saker passar olika personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var på prov i två dagar och stod inte ut. Det var inte fel på själva hemmet, personalen var jättesnäll och jag hade ett fint rum, men jag klarar inte att vara hemifrån på det sättet. Egentligen var det tänkt att jag skulle vara där ett år, och bara att tänka på det gjorde det för mycket för mig


   
SvaraCitera