Aviseringar
Rensa alla

Stödjer du Islamiska Staten?


Tvivlar på att frågan är seriöst ställd, men nej, jag önskar deras totala förintelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deras ledare:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: IS är en millitant islamistisk grupp som mördar icke muslimer.

De mördar även muslimer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arnolb:

Varför är du för IS?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

De mördar även muslimer.

Kan inte säga att jag tycker det gör så stor skillnad på vilken sorts människor de dödar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Kan inte säga att jag tycker det gör så stor skillnad på vilken sorts människor de dödar.

Men du skrev bara "icke-muslimer", det kan uppfattas som respektlöst gentemot de många muslimerna som blivit mördade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: folk här på forumet visar sympati för IS

Har fortfarande inte sett någon visa sympati för IS (är ganska säker på att Arnolb är ett troll)... Att sedan komma med ett påstående om att socialdemokrater och miljöpartier stödjer IS... ursäkta dig, men jag kan inte ta dig på allvar.

SvenskWithAttitude: som mördar icke muslimer

Dom mördar muslimer också - det dom anser vara "fel sorts muslimer".

Hjärta


   
SvaraCitera
Draug

Tickstart: Okej, intressant ståndpunkt.

Jag kan förstå att regeringen vill stödja IS för att skapa en osäkerhet här hemma så att de kan göra lite lagändringar så folk känner sig säkrare (läs, the patriot act), joina NATO och lite andra våta drömmar de har, men vet inte riktigt hur det hänger ihop än, är öppen för teorier.

Jag tror att detta daltande med minoriteter kommer innebära en balkanisering av Sverige som tillslut (relativt snart) kommer brista ut i ett regelrätt ras-/inbördeskrig, då politikerna ställt alla folkgrupper mot varandra, mot sin vilja, och var och en agerar i tron om självförsvar.

Regeringen verkar ju gilla att vagga in landet i en illusion av säkerhet som i själva verket inte finns. Att Sverige är et paradis för IS-anhängare har ju politikerna bekräftat om och om igen. Här kan de verka relativt ostört och ta över bit för bit inifrån och rekrytera anhängare hejvilt. Blir mörkrädd över hur löfven skulle hantera en kris, terroristattack eller rent utav ett inbördeskrig.  Att många är oroliga inför framtiden på mer än ett plan säger ju sig självt när läget ser ut som det gör och i den takten det utvecklas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: Regeringen verkar ju gilla att vagga in landet i en illusion av säkerhet som i själva verket inte finns. Att Sverige är et paradis för IS-anhängare har ju politikerna bekräftat om och om igen. Här kan de verka relativt ostört och ta över bit för bit inifrån och rekrytera anhängare hejvilt.

Hade detta varit sant hade ju inte följande ägt rum:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tva-misstankta-terrorrekryterare-gripna-i-sverige

Hjärta


   
SvaraCitera
Draug

Storchen84: Hade detta varit sant hade ju inte följande ägt rum:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tva-misstankta-terrorrekryterare-gripna-i-sverige

2 Pers? Hur många tror du inte fortfarande verkar under jord i detta landet? Dessutom de första gripanden som ägt rum i Sverige, IS verkar här redan, insatser skulle ha gjorts långt tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: 2 Pers? Hur många tror du inte fortfarande verkar under jord i detta landet? Dessutom de första gripanden som ägt rum i Sverige, IS verkar här redan, insatser skulle ha gjorts långt tidigare.

Var precis denna reaktion jag förväntade mig. Klaga, gapa och skrik. Men så fort man tar ett steg i rätt riktning så duger det inte. Dagens sverige i ett nötskal.

Hjärta


   
SvaraCitera

Tickstart: vadå med filt, vadå för jäkla filt!?

visa mig de i forumet och i regeringen som sympatiserar med IS ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

visa mig de i regeringen som sympatiserar med IS ^^

waberi.jpg
Waberi.jpgwaberi.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En politiker är väldigt konservativ = alla Sveriges politiker drömmer om att kriga för isis 


   
SvaraCitera
mynona

kakakaka: isis

gillar inte det namnet på IS. Se här bara:  https://en.wikipedia.org/wiki/Isis

Det är Isis. Det är ironiskt när IS kallas såLedsenHjärta


   
SvaraCitera