Aviseringar
Rensa alla

Stör mig Bara på dessa två kompisar när de skryter, varför?


Ämnesstartare

Hej

det är så att jag har börjat tänka på en sak. Det är så att jag stör mig Bara på två personer, när de skryter och sådant. Vi har varit kompisar i 10 år, och de är bland de närmaste kompisar till mig.
Men ändå stör jag mig så ofantligt mycket på när de tex skryter för andra om sina betyg, att de inte pluggar men ändå får bra. Jag stör mig också på när de gör bra ifrån sig på tex olika idrottsövningar och sedan skryter om de för de andra, och att alla andra grattar dem. Det finns väldigt många kompisar som jag varit kompis med sedan 10 år tillbaka men det är just dessa två som jag stör mig väldigt mycket på när de skryter.

Och de har helt plötsligt börjat prata mycket med tjejer, och sedan sagt skämt, eller olika uttryck som jag vet att deras/mina andra kompisar säger jättemycket. Och eftersom att de andra då har skrattat åt skämten så stör jag mig ytterligare på det. Och dessa två personer härmar deras kompisar jättemycket, och jag känner verkligen inte igen dem när de pratar med tjejerna.
Men ifall andra kompisar skulle hålla på härma så skulle jag inte störa mig lika mycket som jag skulle ifall dessa två personer skulle härma.

Som sagt, vi har hängt ihop i 10 år i samma klass och sådant. Kan det vara så att jag stör mig så mycket på dem eftersom att de typ blir mer populärare bland andra än mig? Stör jag mig på de extra mycket eftersom att jag märker hur de tagit andras skämt/uttryck/olika röster till saker m.m och folk har skrattat åt det?

Och ja, vi är kompisar. När vi är ensamma så stör jag mig inte alls lika mycket på dem och sånt..hjälp^^

och, det är lite för komplicerat för att kunna beskriva det väl^^


   
Citera
Ämnesstartare

Stör dig inte, sluta med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Stör dig inte, sluta med det

aha, tack [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen?[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att ni är i en sån ålder då man utvecklas mycket. Alla gör sitt bästa för att komma på vem man egentligen är, och då kan det kännas jättesvårt när man upptäcker hur vännerna förändras. Försök vifta bort "avundsjukan" ett tag till, men blir det outhärdligt kan du ju försiktigt prova att konfrontera dem. Dock tror jag att en konfrontation snarare stjälper än hjälper. Tänk på att bara för man varit vänner länge betyder det inte att man måste vara vänner livet ut. Ni kanske behöver umgås mindre en period?


   
SvaraCitera
Tyrael

JiNK:

ingen?[chocked]

Ni kanske helt enkelt inte har samma stil.

Sen är det ju som ödets ironi säger:

ödets ironi:

Tänk på att bara för man varit vänner länge betyder det inte att man måste vara vänner livet ut.


   
SvaraCitera

Det låter som ni har vuxit ifrån varandra. Om du stör dig på dem så finns det ingen idé att hålla ihop med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Det låter som ni har vuxit ifrån varandra. Om du stör dig på dem så finns det ingen idé att hålla ihop med dem.

de är ju fortfarande roliga att vara med och sånt, men de skryter väldigt mycket och härmar folk. Och det stör jag mig på [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa nya vänner?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

Kan det vara så att jag stör mig så mycket på dem eftersom att de typ blir mer populärare bland andra än mig?

Ja [smile]
Om deras vänskap i övrigt är mer värd än deras skryt alt. din avundsjuka så får du nog lära dig att leva med det.


   
SvaraCitera

JiNK:

de är ju fortfarande roliga att vara med och sånt, men de skryter väldigt mycket och härmar folk. Och det stör jag mig på [rolleyes]

Då får du väl helt enkelt stå ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tycker ni egentligen när ni märker hur era vänner härmar andra och sånt? de härmar datorspelarna på skype, och säger sedan de sakerna till vår klass. Så jag har koll på typ allting de härmar, eftersom att jag hänger i samma kompiskrets. De känns så "falska" xD
men, aja, jag får väl stå ut [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

vad tycker ni egentligen när ni märker hur era vänner härmar andra och sånt? de härmar datorspelarna på skype, och säger sedan de sakerna till vår klass. Så jag har koll på typ allting de härmar, eftersom att jag hänger i samma kompiskrets. De känns så "falska" xD

Erkänn att du trollar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

De känns så "falska" xD

jag själv hade en tjej i mitt "gäng" på högstadiet som varje gång någon av hennes andra vänner (som inte brukade hänga med oss osv) ändrade attityd och sätt att prata på så otroligt grovt. Jag blir osäker med henne i närheten för jag vet ju faktiskt inte vem hon är egenligen, tjejen jag lärt känna eller någon av alla hennes andra personligheter?


   
SvaraCitera