Aviseringar
Rensa alla

Stör mig som f'n på glasögonmärken


Ämnesstartare

Ja fyfan.
Om man typ kmr hem från en lång dag och så är ögonen trötta så man tar ut linserna för å vila dom och tar påglasögonen och sen ska man helt plötsligt ut på kvällen och träffa vänner tex eller bara ta en shoppingrunda eller whatever och då har man märken på näsan av glasögonen som inte går bort förens typ 5 timmar. Och ska man sminka över det så måste man ha typ 8 lager smink och det vill jag inte.

Elr om man varit hemma en hel lördag och någon vill träffas senare då är allt redan förstört!!!!!! 🙁

Ska fan aldrig mer använda glasögon och vara blind ist när jag är hemma Ledsen


   
Citera
Ämnesetiketter

Okej då vet vi!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Märkena bryr jag mig inte så mycket i. Däremot om de börjar bli skavsår. 
För att förminska avtrycken som blir så kan man köpa luft kuddar till glasögonen istället om det finns möjlighet på dom att byta ut kuddarna. 


   
SvaraCitera
Exner

anonymajag:
Ja fyfan.
Om man typ kmr hem från en lång dag och så är ögonen trötta så man tar ut linserna för å vila dom och tar påglasögonen och sen ska man helt plötsligt ut på kvällen och träffa vänner tex eller bara ta en shoppingrunda eller whatever och då har man märken på näsan av glasögonen som inte går bort förens typ 5 timmar. Och ska man sminka över det så måste man ha typ 8 lager smink och det vill jag inte.

Elr om man varit hemma en hel lördag och någon vill träffas senare då är allt redan förstört!!!!!! 🙁

Ska fan aldrig mer använda glasögon och vara blind ist när jag är hemma Ledsen

Är du säker på att passformen är rätt? Ta med dem till optikern där du köpte dem och be dem att böja till näspartiet. Har själv gjort det med solglasögon och blivit väldigt nöjd.


   
SvaraCitera

Ett visst "avtryck" blir det väl nästan alltid på näsan om man använt glasögon några timmar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har sådana glasögon som man inte kan ändra passformen på.
Men hade såna före dessa och fick fortfarande lika mkt märken typ. Tror att passformen va rätt på dom

Är du säker på att passformen är rätt? Ta med dem till optikern där du köpte dem och be dem att böja till näspartiet. Har själv gjort det med solglasögon och blivit väldigt nöjd.


   
SvaraCitera
Exner

anonymajag:
Jag har sådana glasögon som man inte kan ändra passformen på.
Men hade såna före dessa och fick fortfarande lika mkt märken typ. Tror att passformen va rätt på dom

Ah. Då har jag tyvärr inga råd.


   
SvaraCitera