Aviseringar
Rensa alla

störande kamera shit


Ämnesstartare

jag har en liten fotofråga:)
kan man göra nåt med inställningarna så att inte det blir spegelvända bilder?

jag vill ha samma bildläge som blir när man tar kort på sig själv i en spegel ...är det möjligt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

E la bara att ändra i ps/paint/w.e efteråt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duktigt formulerat det där.

Du vill alltså inte ha spegelvända bilder utan bilder som ser ut som när man tar kort på sig själv i en spegel? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Du vill alltså inte ha spegelvända bilder utan bilder som ser ut som när man tar kort på sig själv i en spegel?

ok
jag vill ha spegelvända bilder då,så man ser ut som man gör när man ser sig själv i en spegel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meow89:

ok
jag vill ha spegelvända bilder då,så man ser ut som man gör när man ser sig själv i en spegel

Finns antagligen ingen inställning för det i kameran nej, det skulle förvång mig iaf, det brukar dock finnas i program för webkameror, du får vända bilden horisontellt i något bildredigeringsprogram om det är en vanlig digitalkamera det handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Finns antagligen ingen inställning för det i kameran nej, det skulle förvång mig iaf, det brukar dock finnas i program för webkameror, du får vända bilden horisontellt i något bildredigeringsprogram om det är en vanlig digitalkamera det handlar om.

aha jag vet att man kan göra så om man använder webbcam--men det borde ju gå med mobcamera lr digital också

eh får googla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lika bra att du ger upp och gör skiten i photoshop eller paint, hittar du inte funktionen genom att gräva i kamerans menyer så lär du kamma noll om du googlar.


   
SvaraCitera

meow89:

aha jag vet att man kan göra så om man använder webbcam--men det borde ju gå med mobcamera lr digital också

eh får googla

Man brukar inte kunna göra det innan man tagit bilden nej, det är enormt opraktiskt, men efteråt är det bara att vända i ngt bildbehandling program, (:


   
SvaraCitera

går att göra i paint, ändra nått vid typ "storlek", finns något under den, kolla där[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah ok
annars kanske man kan justera linsen lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera