Aviseringar
Rensa alla

Stötta notfallingapart![love]


Ämnesstartare

Hej UM [love], jag har kommit fram till att jag nog helst vill träna hemma ist för gymmet eftersom att man får de gjort då. Så äre iaf för mig. Jag tränar av många anledningar dels för att de är kul när man väll kommit igång, och att man mår anlänt bra av och träna.

Sen så kan man ju alltid förbättra sin kropp med. Just nu hemma har jag 5 kg hantlar bara som jag gör lyft uppåt ca 35 gånger 2 rep. Så kan jag göra något emot 90-100 lyft vilket jag bara brukar göra en gång.

Sen så försöker jag göra bänklyft, armhävningar sittsups osv osv eller de är planen iaf rygglyft. Vad jag undrar är, behövs de tyngre hantlar? Finns de några bra övningar jag inte tänkt på? Har även en stång i mitt rum jag inte använder så seriöst.

Jag är 2 m lång, väger 70 eller nåt ... vill väll egentligen också gå upp 6-14 kg med. Kost tips är också välkomna. Ska börja träna Kung fu i höst med. Tack för eran tid, och tack allesammans för alla fina stöttande svar [bigsmile].


   
Citera
Ämnesstartare

notfallingapart:

90-100

90-100 reps?

[y][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mobb D:

90-100 reps?

vetefan va reps är... lyft på rad.. ja [confused] är 5 kg ffs [crazy]


   
SvaraCitera

notfallingapart:

är 5 kg ffs [crazy]

Protip: använd tyngre vikter
Det du använder nu är väl ungefär likvärdigt ett mjölkpaket så...ladida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Protip: använd tyngre vikter
Det du använder nu är väl ungefär likvärdigt ett mjölkpaket så...ladida

Jo, men har ju inte de... är ju iaf 5 gånger mer än mjölkpaketet men [cute] finns de inget annat sätt?


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Jo, men har ju inte de... är ju iaf 5 gånger mer än mjölkpaketet men [cute] finns de inget annat sätt?

5kg är inte mkt, jag är förvånad att du orkar lyfta dem 100 gånger för jag skulle aldrig palla göra något som inte tog
Köp tyngre vikter eller börja på gym, du lär aldrig växa om du ska lyfta 5kg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

5kg är inte mkt, jag är förvånad att du orkar lyfta dem 100 gånger för jag skulle aldrig palla göra något som inte tog

lyssna på musik och eller se på tv samtidigt [cool] har gymkort men pallar inte dra ditt haha.. ofta man inte kan träna utan hantlar [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

något som inte tog

vad tar på dig då?


   
SvaraCitera

notfallingapart:

lyssna på musik och eller se på tv samtidigt [cool] har gymkort men pallar inte dra ditt haha.. ofta man inte kan träna utan hantlar [cute]

jag sa inte att man inte kan träna utan hantlar men det är rätt värdelöst att träna med lätta hantlar

notfallingapart:

vad tar på dig då?

Hör väl knappast hit, det är din tråd
Ta en vikt som du inte kan göra mer än 10 reps med och kör på den istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte... Vill du styrketräna eller vifta med armarna? 😛 Du får garanterat ingenting av att lyfta 5-kilos hantlar :S Du borde studera lite träningslära om du är sugen på att börja på allvar. Som pappbox säger borde du börja på ett gym. Man får oftast inte gjort så mycket hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Update målet nått gåt upp 6 kg. Ska upp mer nu [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera