Aviseringar
Rensa alla

Stoppa Matchen 6-8 mars


Ämnesstartare

"6-8 mars 2009 mötes Sverige-Israel i en Davis Cupmatch i tennis i Baltiska Hallen, Malmö. Stoppa matchen-kampanjen arbetar för att matchen ska stoppas och att Sverige ska bojkotta Israel.

Ockupationen av Palestina, massakern i Gaza och de grova kränkningarna av de mänskliga rättigheterna som Israel har gjort sig skyldig utan att ta något som helst intryck av den internationella opinionen har lett oss till slutsatsen att en bojkott är det enda sättet för oss att påverka Israel mot en rättvis fred med Palestina.

Bakom Stoppa matchen-kampanjen står “Nätverket mot israels krig och ockupation” som är en bred samling organisationer, föreningar och partier som har arrangerat de senaste veckornas demonstrationer i Malmö.

Vi kräver:
STOPPA MATCHEN!
BOJKOTTA ISRAEL!"

http://www.stoppamatchen.se/


   
Citera

kan nog bara gå på demon eftersom vi har dåk den helgen;C


   
SvaraCitera

God Konsument:

STOPPA MATCHEN!

hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, matchen är en bra väg mot fred [love]
Krigskåte isak är en fara för världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

kan nog bara gå på demon eftersom vi har dåk den helgen;C

Äh, dumpa dåk, säkert bara en massa tråkiga möten och grejer. [shake] Detta är ju viktigare. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

hur?

Som man gjorde i Båstad.

Compton GangztaH:

Nej, matchen är en bra väg mot fred [love]

Ingen fred om inte ockupationen av Gaza upphävs.

Compton GangztaH:

Krigskåte isak är en fara för världen.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Som man gjorde i Båstad.

om dy köper min biljett kommer jag [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

om dy köper min biljett kommer jag [blush]

Biljettförsäljningen har ställts in. [wink]

"Malmö kommun har nu beslutat sig för att inte släppa några biljetter till matchen Sverige-Israel i Baltiska Hallen 6-8 mars. Stoppa matchenkampanjen ser det som en halv seger med är inte nöjda förrän matchen stoppas helt och hållet. Mohanned Yousif från kampanjen kommenterar:

-Det är bra att inga biljetter ska släppas, om nu matchen spelas hoppas att det sänder ett budskap till de israeler som kommer att följa matchen hemifrån. Men det räcker inte - matchen måste stoppas. Vi har malmöbor, palestinier som har förlorat en bror, syster eller en anhörig. Att bjuda hit representanter för Israel är inte försvarbart.

Israels brutala krigsföring mot Gazas civilbefolkning under början av året har lett till att kravet på en bojkott åter har blivit aktuellt. Matcher där israeliska lag har deltagit har stoppats i bland annat Turkiet och Spanien och uppmaningar om en total bojkott av Israel har gjorts från palestinska fackförbund och intelektuella. Olof Holmgren från kampanjen:

- Med eller utan publik - Israels övergrepp är fortfarande lika grova, ockupationen av Palestina forstsätter med oförminskad kraft, blockaden av Gaza är fortfarande lika kvävande. Vi säger, precis som tidigare: Stoppa denna skammens match!

Under torsdagen fortsätter kampanjaktiviteterna. En graffittimålning kommer att målas på P-Huset Anna i centrala Malmö till stöd för kampanjen. Välkomna att titta förbi - vi börjar vid 10.30 och håller på i några timmar."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Ingen fred om inte ockupationen av Gaza upphävs.

Leave the jews alone, leave 'em alone!!!

God Konsument:

[bigsmile]

Du kan få kriga i mig, fniss[blush]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Biljettförsäljningen har ställts in.

men biljett ala sthlm-malmö, kan åka dit o välta lite bilar[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Leave the jews alone, leave 'em alone!!!

[love]

Compton GangztaH:

Du kan få kriga i mig, fniss[blush]

Make love, not war. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Make love, not war. [shake]

Precis det jag menade[wink][wink][wink] najs najs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

men biljett ala sthlm-malmö

Aha, varsågod:

www.planka.nu

[shake]

värdeuppgift:

kan åka dit o välta lite bilar[smile]

Tror snarare att det är storma stadion som gäller. [shake]


   
SvaraCitera

Nej, jag gillar tennis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste ju göra en remake på låten!


   
SvaraCitera