Aviseringar
Rensa alla

STOPPA NÄTHATET.


Ämnesstartare

Hej!

Vi håller på med ett projekt på min skola i syfte att motverka näthat. Ett uppdrag vi fick var att på två timmar skapa en kortfilm och sprida den så mycket som möjligt. Jag skulle vara så HIMLA glad ifall ni skulle vilja kolla på vår film och dela den på alla ställen ni kan och vill!

Jag är även intresserad att höra era åsikter och erfarenheter av nätmobbning/näthat, tack på förhand finisar!


   
Citera

gandalfman:

Jag är även intresserad att höra era åsikter och erfarenheter av nätmobbning/näthat, tack på förhand finisar!

Har bara en sak att tillägga i debatten om näthat och det är en länk.

http://du2.pentagonvillan.se/index.php/projekt/naetvaro


   
SvaraCitera

Måste tyvärr citera en vän:

"Det är ju internet...FÖR FAN!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad ORIGINELLT


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Måste tyvärr citera en vän:

"Det är ju internet...FÖR FAN!"

Vad är din poäng?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gandalfman:

Vi håller på med ett projekt på min skola i syfte att motverka näthat.

Bra initiativ och fint utförande tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jättebra initiativ, vad glad jag blir! Önskar att sånt här engagemang fanns på tiden jag var mobbad. Fortsätt sprida fina budskap!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Vad är din poäng?

Att det blir rysligt luddigt att stoppa internethatet, då man måste ändra på människor synsätt från början. De mesta som hatar nu är är ju mellan 15-50. Dvs, i princip för sent.


   
SvaraCitera

Konstig bild ni ger på näthatet, känns inte riktigt som att ni försöker försköna näthatet. Näthatet är betydligt värre än det ni visar på filmen,men samtidigt förstår jag att det är svårt att visa problematiken med näthat på 1 minut.
Har följt med i debatter om näthat och har själv sett vad det kan göra med människor. Här är en video som verkligen visar hur den individ som blir näthatad själv känner:


   
SvaraCitera

Om ni vill stoppa näthat borde ni se till att kriminellt.com tas bort för dom hittar på saker om folk och ljuger om domar osv 


   
SvaraCitera