Aviseringar
Rensa alla

Stoppa piercings!


Ämnesstartare

Guzen Von Kuruzen:

hater den lilla runda piercingen som ser ut som en finne

du menar snorklick


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För ungefär 4000 år sedan när näs piercingen först upptäckts i Mellan Östern. I Första Moseboken 24:22 i Bibeln beordrade Abraham sin noblaste tjänare att finna en fru till hans son Isaac. Tjänaren hittade en kvinna vars namn var Rebekah, och en av dom presenter han gav till henne var ett ”gyllene örhänge/ring” men det ursprungliga Hebreiska ordet som användes var Shanf som också har översatts till ”näsring”. Näs piercingen kom till Indien på 1500-talet från Mellan Östern med resande Mongol kejsare. I Indien satte man ett stift (Phul) eller en ring (Nath) oftast i den vänstra näsvingen, som man ibland satte samman med örat med en kedja, och på vissa platser piercade man båda näsvingarna. I Indien är det dock vanligast att man piercar den vänstra näsvingen, för det är stället som i Ayuvedra (medicinkonst från Indien) är associerat med kvinnans fortplantnings organ. Man menar att denna piercing skulle hämma smärtan under förlossningen och göra den enklare. Det var hippies som på slutet av 60-talet tog med sig näs piercingen till oss i väst från deras resor i Indien. Detta används fortfarande bland ”Berber” nomader och Beja stammen i Afrika, och Beduinerna i Mellan Östern. Storleken på ringen beskriver hur rik ens familj är. Ringen ges av maken till sin maka vid bröllopet, och är hennes säkerhet om dom skiljer sig. Näs piercingen är väldigt attraktiv och kan betona ansiktet mest för att näsan är ansiktets mest framträdande del. Leonardo Da Vinci menade på att näsan utgör karaktären för resten av ansiktet.


   
SvaraCitera

Dragula:

Du skulle må bra av kontroll, en psykiatrisk evaluering kanske?

Comhem:

Kättare!

* Kättare är man när man bryter mot en religion som man tillhör. Vilket han inte gör, kör på hedning istället, mer passande skällsord.

snaeky:

Då blir det lissom grädde på moset...

Grädden på moset är något positivt, vilket inte verkar stämm överens med din syn. Typ lyxa till det med lite grädde på sitt mos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Garm1:

tycker vi skall sterelisera och ge lobotomi till idioter som yrkar för ökat antal förbud.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Grädden på moset är något positivt, vilket inte verkar stämm överens med din syn. Typ lyxa till det med lite grädde på sitt mos.

Hahah ja aså jag har alltid haft en felaktig syn på det här uttrycket. För mig är det negativt. Typ som i

"Mm vad gott med mos nu.. Nej vad är det där? En klick grädde? Nej usch nu blev det för mycket, jag som hade sett fram emot mos. Nu vart det grädde på moset"


   
SvaraCitera

snaeky:

Hahah ja aså jag har alltid haft en felaktig syn på det här uttrycket. För mig är det negativt. Typ som i

"Mm vad gott med mos nu.. Nej vad är det där? En klick grädde? Nej usch nu blev det för mycket, jag som hade sett fram emot mos. Nu vart det grädde på moset"

Jo, men du får börja tänka på det så ingen missuppfatter dig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Jo, men du får börja tänka på det så ingen missuppfatter dig

Jag vägrar! Det känns inte rätt!


   
SvaraCitera

snaeky:

Jag vägrar! Det känns inte rätt!

Kan se framför mig din muntliga historieredovisning;

...och att hitler dödade miljontals judar var grädden på moset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

...och att hitler dödade miljontals judar var grädden på moset.

Hahhaha det skulle typ kunna hända


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Garm1:

Hur kommer det sig att enbart idoterna som förespråkar detta? Är du antidemokrat med?

Sluta försöka vända på diskussionen, så att jag hamnar i defensiv position. Vi vet båda två att den växande hippierörelsen måste stoppas.

jojOzZz:

* Kättare är man när man bryter mot en religion som man tillhör. Vilket han inte gör, kör på hedning istället, mer passande skällsord.

Kättare låter mer kraftfullt. Det får liksom folk att rygga tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

hål på ansiktet och föra in en bit metal i hålet?

MEN MIN KUK PIERCING DÅ!?
räknas inte den som piercing? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom e tråkiga och fula


   
SvaraCitera

ni kan aldrig få mig att ta ur mina snakes! [no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Piercings är snyggt! och kmr aldrig ta ut min tungstav [bigsmile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar piercingar. [blush][love]


   
SvaraCitera