Aviseringar
Rensa alla

Stoppa porrindustrin


Ämnesstartare

Missförstå mig inte, jag är inte en moralist, jag är inte konservativ, ej heller har jag nåt emot sex. Jag är sexton år, och det är en sak jag tänkt på.

Uppvisar man något annat än dubbelmoral ifall man är för porr och emot prostitution?

Jag är emot prostitution, för att jag anser att de enda som säljer sig själva är de som har det sämst ställt och mest behöver pengarna. Det är nästan ingen(observera nästan) som drömmer om att sälja sig för att ha råd med att finansiera sitt liv, eller sin familj för den delen. Nästan ingen vill utsätta sig för risken att bli misshandlad, könssjukdomar, eller att knulla med totala främlingar.

Det jag tänkt på, är, gäller inte samma sak i porrfilmer?
Det rör sig om samma mängd människor, oavsett om det riktar sig till kvinnor eller män, som förnedrar sig själva, genom att ha sex för att ha råd med att leva eller ta hand om sin familj. Vad som värre är, är att man genom att delta i porrfilmer, inte bara tillfredställer en person, utan potentiellt flera tusen. Ens handlingar är helt dokumenterade, och man kan få stå tillsvars för det när som helst under sin livstid. Om det är för en framtida chef, en arbetsintervju, ett förhållande, det går inte att komma ifrån att man deltagit i en porrfilm. Man har helt enkelt skadat sig enormt.

Se bara på alla tjejer( och killar) som klär av sig i webcam, blir filmade och upplagda på internet mot deras vilja. Visst är det säkert upphetsande att se dem, men jag undrar hur stolta de är över det hela?

Jag vill inte argumentera för att förbjuda porr helt, det verkar ganska omöjligt. Men vi kanske borde få ett stopp på dagens porrindustri, och nöja oss med den mängd porr vi redan har? Varför ha tjugo episoder av "I FUCKED YOUR BOYFRIEND" eller vad ni nu ser, varför inte få ett stopp på porrindustrin som pågår just nu till fördel för att tillhanda det som redan finns? För det är ju bara fel att låta våra pengar och resurser gå till att finansiera en förnedringsindustri helt i onödan...


   
Citera

Anarkandi:

Annat, vad? (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Annat, vad?

Legalisera prostitution också. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Uppvisar man något annat än dubbelmoral ifall man är för porr och emot prostitution?

Nej.


   
SvaraCitera

Jag är för både porrindustrin och prostitution. Jag säger istället:

Förbättra porrindustrin och förbättra villkoren för de prostituerade. Hororna i Holland får vara med i facket och får dessutom gratis test för könssjukdomar regelbundet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, låt allt vara som det är (Du röstade på detta alternativ)

Ser faktiskt ingen anledning till att förbjuda porr där alla inblandade parter är med på det.

Anarkandi:

Se bara på alla tjejer( och killar) som klär av sig i webcam, blir filmade och upplagda på internet mot deras vilja.

Det är iofs redan olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Annat, vad? (Du röstade på detta alternativ)

Låt människor få göra vad de vill med sig själva. Förstår mig inte på folk som säger att man köper en kropp när man köper sex. Så om man anlitar en byggare som ska göra om ens hem, köper man då en kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Så om man anlitar en byggare som ska göra om ens hem, köper man då en kropp?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Förbättra porrindustrin och förbättra villkoren för de prostituerade.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Hororna i Holland får vara med i facket och får dessutom gratis test för könssjukdomar regelbundet.

Det blir också mer socialt accepterat att köpa sex ha jag hört[sad]

Nej, jag vet faktistk inte vad jag tycker. Tycker mest synd om de tjejer som tror att de ska bli stora modeller för att de viker ut sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ja.

Bra då ska jag knulla någon kvinnlig byggare!


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Annat, vad? (Du röstade på detta alternativ)

Förbjud porr i dagens samhälle, i ett samhälle där man inte kan tvingas till det av ekonomiska skäl tycker jag däremot att det är okej, för då får folk skylla sig själva om de är så dumma i huvudet att de går med på det.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Annat, vad? (Du röstade på detta alternativ)

Vill man sälja sig, är det ens eget ansvar. Orka ha lagar om allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, vi kan nöja oss med det vi har nu (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker vi kan nöja oss med det som redan finns. Men det blir nog krångligt med lagar.
Men det är väl ändå ganska överskattat att glo på porr i alla fall.. Jag kännner inte att jag får ut något av det i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Bra då ska jag knulla någon kvinnlig byggare!

Låter ekonomiskt. Genomför.


   
SvaraCitera